În ziua de azi, totul ține de felul în care îți promovezi produsul. Iată câteva exemple de companii care au folosit sau folosesc reclame interesante pentru a transforma produse sau servicii obișnuite în bunuri fără de care nu poți trăi. Trebuie să fii avertizat/ă,totuși: ascunde-ți portofelul înainte să citești, deoarece s-ar putea să fii tentat/ă să cumperi câte ceva!
1. Red Bull
La un moment dat, pentru a învinge concurența, producătorii Red Bull au decis să-i pună, în mod artificial, un preț de două ori mai mare decât al băuturilor de acest tip de la alte firme și le-au cerut comercianților să plaseze dozele de Red Bull oriunde, numai nu în departamentul de băuturi.
2. Taxi Mike
În loc să printeze afișe despre firma lor, Taxi Mike printează afișe despre tururi prin oraș, care include cafenele, baruri și alte locuri de divertisment. Cu alte cuvinte, afișele lor vorbesc despre toate locurile prin care Mike te poate plimba – cu taxiul său, desigur.
3. HBO
FOLLOW ME
Pentru a promova cel de-al treilea sezon din Game of Thrones, HBO a făcut ca umbra imensă a unui dragon să apară în diverse locuri – de exemplu, pe coperta unor reviste și pe paginile ziarelor. Astfel de umbre au fost proiectate chiar și pe clădiri, pentru un efect mai realist.
4. Țigările Marlboro
La un moment dat, fumătorii de țigări Marlboro au învățat cum să-și scoată țigările din cutie fără să o scoată pe aceasta din buzunar. Asta însemna că ceilalți oameni nu vedeau marca țigărillor. De aceea, compania a inventat un nou tip de cutii, care trebuie să fie scoase din buzunar, astfel încât să se observe marca.
5. Ikea
Culoarele lungi și curbate din Ikea nu există din întâmplare. Datorită lor, clienții văd fiecare produs care e de vânzare de cel puțin trei ori, din mai multe perspective. Astfel, dorința clientului de a cumpăra bunul crește în mod subconștient, chiar dacă nu aveau nevoie de acel lucru în primul rând.
6. Harley – Davidson
Acest producător celebru de motociclete ocupă primul loc în topul tatuajelor cu logo-ul mărcii. Totul a început atunci când Harley a promis reduceri mari celor care veneau la magazin tatuați cu logo-ul Harley-Davidson.
7. Pastilele Alka – Seltzer
Prima dată, Alka-Seltzer avea niște reclame în care o tabletă cădea în apă. Mai apoi, au folosit reclame cu două pastile. A funcționat. E posibil ca persoana care s-a gândit la asta să fie și cea care a hotărât ca pe sticlele de șampon să scrie „repetă dacă e nevoie.”
8. Pampers
Un inginer chimist numit Victor Mills a venit cu această idee revoluționară în timp ce o ajuta pe fiica sa să schimbe scutecele pentru copii. Nu îi plăcea că trebuie să tot spele scutecele din nou și din nou Așa i-a venit ideea să creeze scutece de unică folosință și așa a apărut primul Pampers.
9. Lame de ras pentru femei și pentru bărbați
Femeile și bărbații au, evident, obiceiuri diferite de cumpărături, iar femeile tind să cheltuiască mai mult pe produsele de frumusețe. De aceea produsele asemănătoare, dar destinate cumpărătorilor de sex diferit, au și prețuri diferite.
10. Starbucks
Cândva, o cafenea se promova ca fiind „non-Starbucks” – avea mobile diferită, muzică diferită, atmosferă diferită. Starbucks a cumpărat acea companie și nu a închis-o, ci a accentual politica „non-Starbucks”.