#TIPS&TRICKS

14 OBICEIURI care te ajută să rămâi SĂNĂTOS

Scris de Laura P la 14 februarie 2018

Poți găsi un milion de sfaturi pe Internet despre cum să rămâi sănătos și atractiv: să îți numeri caloriile, faci mult sport, mănânci mai puțin și așa mai departe. Dar oamenii de stiință au un punct de vedere diferit.

Iată 14 sfaturi dovedite științific pentru a te ajuta să rămâi sănătos cu cel mai mic efort.

1. Oprește-te din a număra caloriile

O calitate ridicată a alimentelor este mai importantă decât caloriile. Un studiu făcut acum 20 de ani a arătat că alimentele procesate și băuturile zaharoase determină cel mai mare câștig în greutate. Așadar, nu te grăbi să afli cât de multe calorii există în alimentele tale , ci cât de sănătoase sunt acestea.

2. Umple jumătate din farfurie cu legume

Fructele și legumele sunt surse de fibre, apă și microelemente utile. S-a demonstrat că, dacă pui pe platou o mulțime de legume și fructe , sănătatea ta se îmbunătățește. Același lucru este valabil și pentru supermarketuri: dacă jumătate din coșul tău de cumpărături este plin de fructe și legume, ești la jumătatea distanței pentru a fi sănătos.

3. Mănâncă ce dorești, când dorești

Uneori te hotărăști să eviți produsele tale preferate pentru o vreme, dar nu poți să te abții pentru totdeauna, apoi mănânci mult și câștigi rapid în greutate. Pentru a rămâne mereu puternic și sănătos, trebuie să mănânci ceea ce dorești și să te bucuri de fiecare bucată fără să te simți vinovat. Trebuie să ai însă grijă la cantitate.

4. Folosește regula de 2 mușcături

Dacă chiar vrei să mănânci ceva foarte nesănătos, păcălește-ți creierul: ia o mușcătură, bea un pahar cu apă și apoi mușcă din nou. Te vei simți sătul mai repede.

5. Începe ziua cu proteine

Alimentele bogate în proteine reduc nivelurile „hormonului de foame” – ghrelin. De aceea ouăle, pieptul de pui și iaurtul grecesc te pot ajuta să te simți plin până la prânz și un astfel de mic dejun e mai eficient decât unul cu carbohidrați.

6. Plimbă-te 2 miute la fiecare oră

Dacă lucrezi într-un birou, fă o regulă din a merge 1-2 minute pentru fiecare oră pe care o petreci acolo. Acest lucru te va ajuta să rămâi activ toată ziua.

7. Nu mânca niciodată o gustare din pachetul ei

Poți mânca rapid o cantitate mare de chipsuri, biscuiți sau bomboane dintr-un ambalaj mare în 5 minute. Pune gustările pe o farfurie sau în pungi mai mici: acest lucru te va ajuta să controlezi cantitatea și îți va sugera când este timpul să te oprești.

8. Folosește regula de 10 minute

Această regulă funcționează pentru orice . Dacă dorești să te culci mai devreme, mergi la culcare cu 10 minute înainte de ora planificată inițial. Dacă dorești să faci yoga, dar nu găsești timp liber, începe cu 10 minute pe zi.

9. Alege porții mari

Un profesor din Pennsylvania a efectuat un studiu și a ajuns la această concluzie: porțiile mari de alimente care conțin o mulțime de apă sunt o modalitate excelentă de a nu mânca prea mult. Un castron mare de salată îți va umple stomacul mult mai repede decât o mână de fructe confiate, deci te vei sătura mai repede.

10. Reduce consumul de zahăr la 6 lingurițe pe zi

O cantitate uriașă de zahăr din alimente aduce riscul unui diabet de tip 2. De asemenea, duce la obezitate. Experții în domeniul sănătății au făcut recomandări pentru consumul zilnic de zahăr: 6 lingurițe pe zi pentru femei și 9 pentru bărbați.

11. Fii egoist

A fi egoist înseamnă să te gândești că tu ești persoana cea mai importantă. Expertul în diete Ann Fletcher îți recomandă să te pui pe primul loc și să ai grijă de propriul corp.

12. Mută biroul mai aproape de fereastră

Cercetările arată că o cantitate mare de lumină solară are o influență pozitivă asupra a două lucruri: calitatea somnului și productivitatea . Pentru a fi sănătos, găsește o modalitate de a obține un spațiu de lucru bine luminat.

13. Bea băuturi calde

Băuturile calde reduc cantitatea de deșeuri metabolice, astfel încât procesul de îmbătrânire încetinește . Ceaiul sau un pahar de apă caldă (în mod ideal cu 30 de minute înainte de masă) accelerează digestia, măresc productivitatea metabolismului și îmbunătățesc circulația sângelui.

14. Nu te spăla pe dinți imediat după masă

Specialiștii nu recomandă să îți speli dinții imediat după masă – ar trebui să o faci cel puțin 30 de minute după.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

--