#TIPS&TRICKS

7 GREȘELI care te fac să te ÎNGRAȘI noaptea

Scris de Ela la 25 mai 2018

Kilogramele în plus nu numai că duc la frustrare, dar pot provoca, de asemenea, multe probleme de sănătate. Conform cercetărilor, supraponderabilitatea crește riscul de a muri prematur. Cu toate acestea, răspunsul la creșterea bruscă a greutății poate fi găsit în rutina de seară. Dacă ești conștient de motivele din spatele kilogramelor pe care le câștigi, poți lua măsuri de precauție și poți alege un mod de viață mai sănătos.

Iată cele mai frecvente greșeli pe care le poți face înainte de culcare care și duc în cele din urmă la creșterea în greutate:

1. Gustări târzii de noapte

Știm cu toții despre regula de a nu mânca după ora 6, dar nu ne oprește de la mese târzii sau gustări la miezul nopții. Cu toate acestea, studiile reamintesc că mâncarea târzie duce la creșterea în greutate. În plus, poate crește colesterolul și nivelurile de insulină. Reține că, dacă aportul de calorii este mult mai mare decât ceea ce arzi, în cele din urmă duce la creșterea în greutate.

2. Bei cafea târziu noaptea

Consumul de cafea seara nu numai că are un impact negativ asupra calității somnului, și nu ar trebui să mai consumi cofeină cu 6 ore înainte de a merge la culcare. Oamenii de știință, de asemenea, leagă consumul de acid clorogen, găsit în cafea, cu creșterea în greutate. Încearcă să înlocuiești cafeaua cu ceai din plante sau, chiar mai bine, cu apă caldă.

3. Nu dormi suficient

O cantitate sănătoasă de somn este de aproximativ 7-8 ore pe noapte, dar dacă este mai mică decât aceasta zilnic, atunci pot apărea multe probleme de sănătate. Studiile au demonstrat că există o legătură între privarea de somn și schimbările negative ale metabolismului. Un alt factor decisiv ar putea fi faptul că lipsa suficientă a somnului duce la oboseală și, prin urmare, la scăderea activității fizice.

4. Lipsa exercițiilor fizice

Exercițiile și activitatea fizică joacă un rol crucial în scăderea în greutate, deoarece cresc metabolismul și arderea caloriilor. Este esențial să faci măcar minimul de mișcare fizică zilnic, spre exemplu, dacă mergi în jur de 15 minute în fiecare zi, vei arde până la 100 de calorii.

5. Utilizarea de dispozitive electronice seara

Studiile confirmă că utilizarea dispozitivelor electronice care emit lumină albastră înainte de somn este legată de lipsa de somn și de eventualul câștig în greutate. Aceste dispozitive interferează cu producția de melatonină a organismului, care este un hormon responsabil pentru reglarea ciclurilor de somn. Astfel, în loc să navighezi pe rețelele sociale înainte de culcare, mai bine citește o carte interesantă sau ascultă muzică relaxantă.

6. Setarea alarmei prea târziu

Cercetătorii spun că persoanele care sunt expuse la lumină puternică mai devreme dimineața au un indice de masă corporală mai scăzută decât cei care sunt expuși la lumină mai târziu. S-a dovedit că chiar și 20-30 de minute de lumină naturală în aer liber afectează indicele de masă corporală. Deci, trezește-te devreme!

7. Te înconjori cu o culoare greșită

Culoarea albastră promovează relaxarea și, prin urmare, un somn mai bun. Este și culoarea care suprimă apetitul. În schimb, culoarea roșu sau portocaliu te fac să te simți energizat și înfometat. Așadar, poți reconsidera paleta de culori a dormitorului tău de acum încolo.


--