#TIPS&TRICKS

8 GREȘELI pe care ar trebui să le eviți ca să te TREZEȘTI mai UȘOR dimineața

Scris de Laura P la 06 septembrie 2017

Cu toții cunoaștem sentimentul – când mergem la culcare devreme și dormim 8 ore sau mai mult, uneori tot nu ne simțim suficient de odihniți. De multe ori dăm vina pe stres și pe viața agitată de zi cu zi, dar, uneori, oboseala de dimineață are cauze mai specifice. Iată câteva greșeli care nu îți permit să dormi bine noaptea:

8. Nu ai un orar

Viața noastră își urmează cursul în funcție de ritmul circadian (cunoscut și sub denumirea de ceas biologic), care este un ciclu regulat de alternări între starea de veghe și somn. Dacă mergem la culcare la ore diferite în fiecare noapte, întrerupem acest ciclu, iar rezultatul poate fi amețeala sau oboseala. Cel mai bine ar fi să te obișnuiești să mergi la culcare la aceeași oră în fiecare noapte.

7. Dormi mai mult în weekend

Dacă în timpul săptămânii dormi 5-6 ore pe noapte, iar în weekend de două ori mai mult, întrerupi, din nou, ritmul biologic al corpului. Pe lângă problemele de somn, crește riscul apariției obezității, diabetului de tip 2 și bolilor cardiovasculare. Pentru a le evita, încearcă să nu îți modifici ora de trezire cu mai mult de o oră.

6. Apeși butonul de amânare

Dacă pui alarma să sune cu un sfert de oră mai târziu nu vei rezolva mare lucru. Dacă ajungi în faza profundă de somn te vei trezi simțindu-te și mai obosit/ă. Cel mai bine ar fi să îți setezi alarma la ora la care e absolut necesar să te trezești – și să îți antrenezi voința.

5. Ai prea multă lumină în cameră

Dacă ajunge lumină la ochii tăi, corpul suprimă producția hormonului care induce somnul, melatonina, și tu vei putea avea astfel probleme de somn. Acest efect e valabil atât pentru surse de lumină artificiale, cât și naturale. E recomandat să îți stingi complet toate aparatele electronice din dormitor.

4. Sari peste micul dejun

Micul dejun te ajută să-ți pornești ceasul biologic care calculează timpul până când trebuie să te odihnești. Dacă trece prea mult timp între trezire și prima masă, corpul tău va începe să mărească producția cortizolului, hormonul de stres.

3. Mănânci dulciuri chiar înainte de culcare

A mânca înainte de culcare nu dăunează numai corpului tău, ci și calității somnului. Acest lucru e valabil mai ales în cazul alimentelor cu un indice glicemic ridicat, care mărește nivelul de cortizol din corp. Cel mai bine ar fi să renunți la pizza, prăjituri și cartofi cu cinci ore înainte de a merge la culcare.

2. Un dormitor dezordonat

Dormitorul dezordonat îți amintește de sarcinile pe care nu le-ai îndeplinit în timpul zilei. O cameră curată te va face să vrei să mergi la somn mai devreme.

1. Faci baie sau duș fierbinte chiar înainte de culcare

O baie caldă te va ajuta să te relaxezi, dar nu e bună chiar înainte de culcare. Ar trebui să treacă cel puțin 1.5 ore între baie și momentul în care mergi la somn.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

--