7 șiretlicuri care te păcălesc să cumperi produse de care nu ai nevoie

Reclamele sunt motorul progresului, dar și modul prin care se realizează manipularea. Cei care se ocupă de marketing au sarcina de a înfrumuseța realitatea și uneori de a acoperi adevărul, astfel încât oamenii să cumpere anumite produse. Iată adevărul despre niște lucruri pe care le-am tot auzit în reclame:

7. Atunci când te logodești trebuie să oferi un inel cu diamante

Adevărul e că logodnă fără inel nu există, dar nu e neapărată nevoie să fie unul de diamante. Moda aceasta a început cu campania publicitară ”Diamante pentru totdeauna” – la început se considera că diamantele sunt un dar elitist, dar după 1947 au devenit ceva indispensabil.

6. Citricele sunt cea mai bună sursă de vitamina C

În 100 g de trandafiri există 650mg de vitamina C, în 100 g de ardei gogoșar există 250 mg de vitamina C, iar 100 g de coacăze negre chiar mai mult – 200mg. Mitul a apărut în 1908, când vânzările de portocale nu mergeau foarte bine. Albert Lasker a creat o campanie publicitară în care sugera că sucul de portocale ar trebui să fie băut la micul dejun, ca sursă de vitamina C.

5. Ar trebui să acoperi întreaga periuță de dinți cu pastă

Adevărul e că o cantitate de mărimea unui bob de mazăre e suficientă. Și acest mit a apărut pentru că producătorii de pastă de dinți voiau să crească vânzările. Chiar dacă pasta de dinți arată frumos întinsă pe toată periuța, îngrijirea dinților e mai importantă – și metoda de curățare.

FOLLOW ME

4. Imaginea lui Moș Crăciun a fost inventată de Coca-Cola

În realitate, Moș Crăciun, așa cum îl știm noi, a fost pictat pentru prima dată de artistul Thomas Nast, la sfârșitul secolului 19. Prototipul lui Moș Crăciun este Moș Nicolae, care arăta însă destul de diferit – ca un călugăr modest într-o haină de iarnă verde. Reclamele companiei Coca Cola cu imaginea lui Moș Crăciun au început în anul 1931.

3. Disbacterioza e o boală

Nu există o asemenea boală în clasificarea internațională, dar termenul este folosit de companiile farmaceutice din Europa de Est și de Vest. E demn de remarcat însă că nu se folosește deloc în statele unite.

2. Uleiul vegetal este dăunător deoarece conține colesterol

Adevărul e că niciun ulei vegetal nu conține colesterol. Acesta este încă un truc al agențiilor de publicitate, pentru a atrage atenția cumpărătorilor.

1. Poți să îți potolești setea bând bere sau suc acidulat

În realitate, băuturile care conțin zahăr și alcool provoacă sete. În reclame, băuturile acidulate ar trebui consumate pe căldură, dar producătorii lor nu spun nimic despre faptul că singurul lucru care poate potoli setea este apa obișnuită.

 

Citește și: 10 trucuri prin care magazinele te conving să cumperi mai mult decât vrei

În fiecare zi, cumpărătorilor li se urmărește comportamentul, iar angajații din marketing încearcă tehnici tot mai sofisticate de vânzare. Iată o listă a celor mai inteligente capcane pe care vânzătorii le întind pentru a-i ademeni pe cumpărători.

10. Reclame înșelătoare

Pentru a face produse precum hamburgerii să pară mai proaspete și mai mari, fotografii le stropesc cu apă. La fel și în cazul legumelor și verdețurilor.

9. Slogane anti-reclamă

Deși mesajul unor slogane Volkswgen e „Ne pare rău, nu-ți putem vinde asta”, oamenii tot le cumpără mașinile.

8. Supraevaluarea

Aceeași marcă de apă minerală se găsește la un preț într-un supermarket, la altul într-o cafenea dintr-o gară și la altul într-un restaurant. Oamenii cred că lucrurile din restaurante sunt mai de calitate, așa că prețul poate fi de 2-3 ori mai mare.

7. Prețuri capcană

Prețurile sunt relative. Un produs cu un preț-capcană face alte produse să pară că au prețuri rezonabile prin comparație.

6. Reduceri false de preț

De multe ori vedem etichetele cu prețul vechi tăiat și prețul nou scri mare. Puțini oameni își dau seama însă că astfel de reduceri sunt complet inventate.

5. Reduceri de mărime / cantitate

Aceasta este una dintre metodele favorite ale producătorilor și supermarketurilor, fiindcă le permite să aibă un profit stabil fără să crească prețurile.

4. Efectul Gruen

Primul magazin tip labirint complet închis a fost proiectat de Victor Gruen. Un astfel de mediu, comfortabi, mereu cald și bine luminat îi face pe oameni să intre într-o stare de dezorientare și transă, făcându-i să uite motivul pentru care veniseră. Astfel, vor fi tentți să cumpere mai mult.

3. Cărucioare mari de cumpărături

Dacă folosești un cărucior și nu un coș vei cheltui, probabil, cu 40% mai mult. Supermarketurile pun intenționat produsele esențiale, precum pâinea sau laptele, în capătul opus, pentru a se asigura că mai cumperi și altceva până ajungi acolo.

2. Antropomorfismul

Acesta se leagă de tendința noasră de a investi în lucruri și creaturi cu trăsături umane. Exemple: certurile cu computerul când nu funcționează, alintarea mașinilor sau vorbirea cu animalele de parcă ar fi oameni.

1. Afișarea inteligentă a produselor

În orice supermarket, pe rafturile de sus sunt așezate produse de la mărci mai puțin cunoscute; pe rafturile din mijloc sunt podusele foarte populare, cu cea mai mare reclamă, iar pe cele de jos sunt produse de la companii necunoscute.

Citește și: Cum te PĂCĂLESC oglinzile din cabinele de probă ale marilor MAGAZINE. Diferențele sunt URIAȘE!!!

Dacă ți s-a întâmplat vreodată să ajungi acasă și să descoperi că rochia pe care tocmai ți-ai cumpărat-o nu arată la fel de bine ca în magazine, nu te întrista. Nu ești singura care a pățit asta.

În unele cabine de probă stima noastră de sine scade semnificativ, iar altele parcă ar fi o cutie magică Photoshop. Iată un experiment cu niște fotografii făcute în cabine de probă diferite de către o tânără din SUA:

Acasă

„Nu mă consider grasă, dar, ca orice femeie, am niște zone cu probleme care ies în evidență sau nu în cabine de probă diferite.”

Citește mai jos: Diferențe MAJORE: cum artăm în REALITATE față de POZE

Zara

Mă simt de parcă aș fi intrat într-un labirint cu oglinzi și chiar mi-e frică să nu apară vreo fantomă în spatele meu. Fața mea pare foarte înfricoșătoare în lumina asta aspră.

Stradivarius

Nu e foarte spațioasă, dar mă simt ca acasă aici când nu mi-e frică de nimeni. Lumina e blândă și delicată și oglinda nu-mi distorisionează imaginea.

New Yorker

Lumina verde de aici creează o atmosferă psihedelică, iar oglinda mă face să par mai mare. Nu vreau să stau aici pentru mai mult de cinci minute.

Mango

Îmi place reflecția mea din această oglindă. Lumina nu mă deranjează la ochi și îmi cade frumos pe umeri.

H&M

Cabina asta de probă e destul de bună. Lumina e în regulă și e destul spațiu. Nu mă deranjează nimic la reflecția mea.

Bershka

Lumina asta îmi face pielea roz. Arăt ca un porcușor aici.

Reserved

Doamne, chiar așa grasă sunt? Nu-mi place cum arăt aici, plus că ușa nu se închide.

Citește și: Diferențe MAJORE: cum artăm în REALITATE față de POZE

Multora ni se întâmplă să vedem că persoana care ne privește din oglindă nu seamănă deloc cu persoana pe care o vedem în fotografii. E de parcă aparatul foto filtrează imaginea în vreun mod radical. Sau ar trebui să dăm vina pe oglindă? Care e mai apropiată de înfățișarea noastă adevărată – reflexia sau fotografia? De ce percepem ca diferite imaginile din oglindă și din fotografii?

Aspectul psihologic

Cel mai mult ne uităm în oglindă când suntem acasă, într-un mediu în care suntem liberi și relaxați. În fotografii arătăm mai încordați și poate nepregătiți. De aceea, când ne uităm în oglindă înaine de a pleca la o petrecere vedem pe cineva irezistibil, iar a doua zi vedem exact opusul în fotografiile din seara precedentă.

Unghiul

Fețele noastre pur și simplu nu sunt simetrice. Când ne uităm în oglindă, ne privin din același loc, dintr-o perspectivă familiară. Când vine vorba de fotografii, de obicei nu ți se spune în ce direcție e aparatul. Asta dacă nu ești, desigur, o vedetă ca Audrey Hepburn, care era aproape mereu fotografiată din unghiul cel mai bun.

Balanța de alb

Fiecare tip de lumină are popria temperatură, dar când ne uităm în oglindă nu observăm asta. Spre deosebire de creierul nostru, care unifrmizează automat diferențele, fotogafia capturează lumina cu toate diferențele de temperatură.

Focalizarea pe anumite obiecte

Atunci când ne uităm în oglindă, ne concentrăm de obicei pe un singur aspect și nu vedem imaginea în ansamblu. Când ne uităm la o fotogafie, vedem totul și observăm detalii aparent nesemnificative (posturi incorecte, poziții stranii ale mâinilor etc.).

Oglindirea

Într-o reflecție vedem versiunea noastră oglindită și asta ne formează percepția pe care o avem despre felul în care arătăm. În fotografii apărem însă cum ne văd ceilalți – o perspectivă neobișnuită, care poate fi surprinzătoare.

Numai fotografiile ne pot da informații obiective despre înfățișarea noastră. Dacă nu arăți mereu bine în fotografii, nu te îngrijora, poate că ai fost prins într-un moment prost sau când nu te simțeai bine.

sursa: brightside.me

Citește și: Care este DIFERENȚĂ dintre hainele DE FIRMĂ și magazinele din MALL

Coelcțiile din magazinele din mall-uri s-ar putea să-ți pară foarte asemănătoare între ele. Ai putea crede că este un lucru normal, pentru că fiecare urmează trendurile anului. Adevărul este însă altul. Colecțiile magazinelor de mass marketing sunt inspirate din colecțiile marilor case de mode.

Acesta este motivul pentru care poți purta haine care inspiră bun gust și poți alcătuit ținute interesante nu numai cu haine de la designeri de top, ci și din magazine simple.

Desigur, calitatea hainelor nu e însă mereu aceeași:

1.

Poți găsi populara fustă plisată și în colecția Gucci, pentru 3,490$, dar și la Zara, pentru aproximativ 20$.

2.


Această jachetă de la Bershka seamănă cu ce au avut cei de la Balenciaga în colecția trecută, la prețul de 3,250$.

3.


Poți cumpăra o rochie lungă cu un guler rotund la Helmut Lang, pentru 780$. La Bershka o poți găsi la prețul de 7$.

4.

Poți găsi o rochie roz de tul în colecția Rochas pentru 925$ și în colecția Zara pentru aproximativ 45$.

5.

Poți găsi haine care seamănă cu cele de la Chanel la Zara, pentru 148$.

6.


Un tricou negru simpluu costă 313$ la Yves Saint Laurent și 14$ la Pull&Bear.

7.

Poți găsi o fustă în două culori la Stella McCartney (1,517$) și la Stradivarius (35$).

8.


O asemenea jachetă poate fi găsită la Zara cu 93$, iar la Yves Saint Laurent cu 5,392$.

9.


Această fustă plisată metalică poate fi cumpărată de la Mango cu 26$. La Stella McCartney costă 606$.

10.

Cămașa în dungi care la Max Mara e 162$ la Stradivarius costă 31$.

11.


La Zara poți găsi la un preț mai rezonabil această jachetă argintie de la Tommy Hilfiger.

12.


Această fustă midi poate fi găsită la Zara, unde costă 45$ și în colecția Valentino, la 1000$, cu un discount de 70%.

13.


Poți găsi o fustă roșie asemănătoare cu cea de la Paco Rabanne (745$) pe rafturile de la Zara (45$).

14.


După cum știți, fiecare femeie ar trebui să aibă o clasică rochie neagră. Dacă ți se potrivește, nu contează că e de la Karl Lagerfeld sau Mango.

15.


O fustă scurtă cu model de la Karl Lagerfeld costă 286$. Una asemănătoare costă la Mango 26$.

16.


Această fustă neagră de piele poate fi găsită la Karl Lagerfeld (427$), dar și la Stradivarius (34$).

18.


Poți avea această jachetă de la IRO pentru 591$ și de la Zara pentru 86$.

studiu făcut de brightside.me

Citește și: 10 FOTOGRAFII care demonstrează că poți să te ÎMBRACI BINE de la SECOND HAND

Deoarece societatea noastră este condusă de consumerism, unul dintre cele mai bune moduri de a avea grijă de bugetul tău și de a-ți satisface dorința de a cumpăra lucruri unice este acela de a-ți face cumpărăturile la un magazine second-hand. Acestea îți oferă posiblitatea de a purta lucruri care nu mai sunt de folos proprietarilor inițiali, dar care pot fi încă folosite de altcineva pentru încă mult timp.

Există un stereotip care spune că a cumpăra haine de la un magazine de haine second hand e ceva rușinos și puțin igienic. Această afirmație nu este complet adevărată, așa că iată mai multe informații despre acest subiect:

Adevărul e că, de multe ori, la aceste magazine ajung lucruri care au fost purtate doar o dată sau de două ori sau chiar niciodată. Hainele care nu au fost vândute de magazinele de marcă la timp ajung tot aici. Așadar, ți-ai putea de la un magazine second hand haine de producție de masă sau chiar haine de marcă foarte scumpe, care altundeva te-ar costa o avere. Înainte de a ajunge în magazine, fiecare lucru trece printr-o curățare cu abur și formalină. Prin urmare, hainele din magazinele second-hand pot fi chiar mai curate decât hainele din magazinele obușnuite. În ceea ce privește costurile, dacă revii în magazin la sfârșit de săptămână, hainele vor costa de două ori mai puțin.

Iată, la final, lista motivelor pentru care merită să cumperi de la magazine second-hand:

1. Sunt mult mai accesibile

În medie, produsele folosite sunt cu 50% mai ieftine, ceea ce îți permite să economisești bani pentru alte cheltuieli.

2. Experimentezi senzația tare a vânătorii

Poate fi o aventură să cauți prin magazine ceva de calitate și la un preț bun.

3. E mai ușor să găsești calitatea

Fiindcă majoritatea hainelor au fost deja purtate, vei putea vedea ce e de calitate și ce nu. Practice și accesibil.

4. E ecologic

Mare parte din bunurile create de oameni sunt aruncate, iar cumpărarea lucrurilor de la second hand le lungește viața. Cumpărând de la astfel de magazine îți vei ajuta și planeta.

VEZI MAI JOS 10 ȚINUTE pe care poți să le compui în second hand

5. Personal drăguț

În mare parte din aceste magazine, atmosfera e prietenoasă, caldă și relaxantă. Interacțiunea cu angajații de acolo este foarte plăcută.

6. Haine de firmă

Dacă ești adepta hainelor de firmă, poți găsi așa ceva și la magazinele second hand – și la un preț mult mai accesibil.

7. Sosește zilnic marfă nouă

Magazinele second-hand primesc mereu donații, așa că vânătoarea pentru lucruri unice și de calitate este mereu nouă.

E posibil să cumperi haine ieftine și stilate dintr-un magazin de second hand. Trebuie doar să cauți foarte bne. Nu îți face griji pentru calitatea și curățenia lucrurilor. Mirosul de chimicale poate fi eliminat de la prima spălare. După aceea vei putea fi complet mândră de tine că ai cumpărat ceva fabulos, de calitate și la un preț scăzut.

Ținute:

 Total: 30 RON

 Total: 25 RON

 Total: 7, 5 RON

 Total: 35 RON

 Total: 22  RON

Citește mai jos și  Care este DIFERENȚĂ dintre hainele DE FIRMĂ și magazinele din MALL

Total: 23 RON

 Total: 13 RON

 Total: 22 RON

Total: 44 RON

 Total: 13 RON

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării pe site reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile.