Tuturor oamenilor le place să meargă la cumpărături. Dar nu vei găsi plăcut să știi că magazinele nu lucrează exact în favoarea ta. Și faptul că ori de câte ori vezi oferte grozave, etichete cu prețuri bune sau haine cu dimensiuni mai mici care ți se potrivesc ție, este pur și simplu pentru că vor să te păcălească. Indiferent ce încerci să faci, asigură-te că îți știi prioritățile. Cunoscându-le, poți economisi o mulțime de bani și poți decide cu înțelepciune pe ce să îi cheltuiești …
Iată aceste trucuri:
1. Mărimile
Dimensiunea este ceva pe care oricine o poate observa. Producătorii nu au un acord specific pentru a măsura dimensiunile etichetate pe haine. În acest fel, într-un magazin, poți purta o mărime mai mică, iar în alta mai mare. Oricum multe dintre ele falsifică măsurile pentru a te face să te simți mai bine și să cumperi mai mult fiind vorba și de o schimbare a proporției care poate ajunge până la 20 de centimetri în cazul blugilor.
2. Rafturile
Rafturile magazinelor rotesc frecvent pozițiile produselor. Cele mai renumite și mai scumpe vor rămâne la cel mai ușor nivel de observare al consumatorilor, în timp ce articolele mai ieftine vor rămâne la picioare și nu vor fi văzute de același număr de persoane. Data viitoare când mergi la cumpărături, uită-te la ce se află în spațiile mai mici, de jos
FOLLOW ME
3. Tentații
Supermarketurile aranjează, de obicei, produsele de primă necesitate (cum ar fi laptele) la sfârșitul magazinelor, astfel încât înainte să treci pe lângă dulciuri, bomboane și gustări care nu fac parte din bugetul tău. Chiar dacă ai o voința puternică, nu poți nega că ai cumpărat o bomboană sau o gumă oferită la coada de așteptare pentru casa de marcat … Totul este calculat și foarte bine analizat psihologic.
4. Prețuri
Diferențele dintre prețurile lucrurilor pe care le cumperi, de asemenea, joacă un factor major în ceea ce cheltuiești. Scăderea prețului cu un ban de la o sumă rotundă te va face să te uiți doar la primul număr și să te gândești că este mai ieftin. Pare simplu, dar de obicei funcționează foarte bine.
De asemenea, multe companii decid să elimine simbolul valutar care ar trebui să apară lângă cifra de preț pentru a îți distrage atenția în timp ce faci cumpărături. Studiile psihologice arată că oamenii cheltuiesc mai mult atunci când nu percep aceste date și „își relaxează buzunarul”.
5. Luminile
Un alt truc subtil care te face să cumperi mai multe produse sunt lămpile cabinelor de probă. Becurile verticale care se încadrează pe ambele părți ale oglinzilor în care te uiți, îți fac figura mai subțire și îți împiedică vederea anumitor umbre care îți vor schimba drastic opinia despre o anumită îmbrăcăminte. Anumite imperfectiuni vor ramane ascunse si vor aparea mai tarziu…
6. Dimensiunea căruciorului
O altă strategie necunoscută este creșterea mărimii cărucioarelor, pentru că simți nevoia ciudată de a le umple, chiar dacă intenția ta este să cumperi puțin. De aceea, odată cu trecerea anilor, ele devin mai mari, o diferență imperceptibilă, dar care reprezintă milioane în profitul companiilor.
7. Muzica
Melodiile ambientale care sunt adesea reproduse în supermarkete sunt compuse special astfel încât să te miști mai încet și astfel să petreci în medie mult mai multe minute decât ți-ai dorit inițial. În magazinele de haine, poți obține muzică mai rapidă și mai populară, ceea ce te face să te simțiți mult mai încrezător. Rezultatul este un mediu ideal pentru a cheltui toți banii.