Când mergi la magazin ca să cumperi doar pâine, deseori ți se poate întâmpla să te întorci cu două pungi mari cu produse și bunuri care nici măcar nu îți trecuseră prin minte când ai plecat de acasă. Dar ceva te-a făcut să le cumperi totuși. În acest articol, vei afla ce trucuri folosesc oamenii din vânzări pentru a te convinge să te desparți de o mulțime de bani.
Iată cele mai comune trucuri de care probabil nu ești conștient:
1. „Toată lumea are deja un astfel de produs și vreau să îl am și eu”
Rețelele sociale nu sunt doar o modalitate de comunicare, ci și platforme de tranzacționare de succes, în care sunt promovate diferite bunuri și servicii. Și conceptul de influență socială le face un motor real în dezvoltarea relațiilor de piață.
Cum funcționează: Un număr foarte mare de aprecieri și repostări vând mai bine decât orice formă de publicitate, deoarece servesc ca un fel de dovezi sociale că produsul este în cerere, și, prin urmare, bun. „Dacă ei au, și eu vreau“, și acesta se numește „efectul ringului de dans“: foarte puțini oameni merg pe ringul de dans la începutul unui eveniment, dar atunci când deja se strâng câțiva oameni, nici nu îți dai seama când te-ai alăturat lor.
2. Gustul copilăriei
FOLLOW ME
Atunci când cumperi diferite produse sau lucruri, le compari, de obicei, cu acele lucruri sau produse pe care le-ai avut anterior, și care care, și-au lăsat amprenta în memoria ta. Și, cel mai bine, faci o asociere cu copilăria.
Cum funcționează: Copilăria este cea mai strălucitoare și cea mai bună perioadă din viața ta. Și produsele pe care le mâncai la bunica ta în sat sau chiar cele cumpărate de la magazin erau cele mai bune și gustoase. Agenții de marketing folosesc acest lucru în campaniile lor. De exemplu, pentru a cumpăra un produs, trebuie să îți imaginezi ce gust are. Iar expresia „gustul copilăriei” descrie cel mai bine bunurile. Majoritatea oamenilor sunt conservatori și nu sunt pregătiți pentru diverse noutăți. Fiind obișnuiți să aleagă ceea ce deja cunosc, gustul copilăriei pare opțiunea perfectă.
3. Mirosul din magazine
Simțul mirosului joacă un rol imens, în special în societate. Mirosul unui nou-născut, prin care mama îl recunoaște sau aroma partenerului, care este plăcută pentru tine, este invizibilă, dar importantă.
Cum funcționează: Ai observat că știi cum miroase McDonald’s? Aceste mirosuri se simt cu mult înainte de a te apropia de clădirea propriu-zisă. Și mirosul din magazinele de îmbrăcăminte? De exemplu, mirosul de vanilie îmbunătățește circulația sanguină a creierului, reduce oboseala și calmează sistemul nervos central. Studiile arată că în magazinele în care a fost ales acest miros, numărul de vânzări a crescut cu 20% .
4. Alegerile pentru copii
Părinții sunt atât de vrăjiți de copiii lor încât sunt pregătiți să cumpere întreaga lume pentru ei. Psihologul Paco Underhill, prin cercetările sale, a constatat că alimente precum cerealele pentru micul dejun sunt adesea alese de către copii. Prin urmare, aceste bunuri sunt adesea localizate la un nivel scăzut, astfel încât copiii să le poată lua.
Cum funcționează: Cu cât designul este mai luminos și mai colorat, cu atât mai mult simți că e potrivit pentru un copil. Acest lucru este valabil nu numai pentru cerealele pe care copiii le preferă pentru micul dejun, dar și pentru ambalarea hranei pentru animale, care sunt, de asemenea, alese pe același principiu de către proprietarii animalelor de companie.
5. Principiul contrastului
Principiul contrastului – unul dintre fundamentele unei strategii atente a marketing-ului.
Cum funcționează: Un bărbat vine la magazin pentru a cumpăra un costum și un pulover. Prima dată, i se vor oferi câteva costume pentru a alege. La urma urmei, costul costumului este mai mare, iar pe fondul prețului său, prețul puloverului nu va părea atât de ridicat. Deși nici puloverul nu este cel mai ieftin din categoria sa.
6. Accesorizarea manechinelor
Stiliștii îți recomandă să adaugi diverse accesorii ținutei tale pentru a arăta fii mai atrăgătoare pentru cei din jur. Și spun că poți transforma o rochie obișnuită într-o ținută deosebită cu o curea, un colier și o geantă.
Cum funcționează: Unele lucruri și accesorii sunt stocate în depozite, iar probabilitatea vânzării acestora este semnificativ redusă. În astfel de cazuri, sfaturile stilistului devin deosebit de relevante: vânzătorii adaugă niște accesorii pe manechin, iar procesul de vânzare începe. Hainele decorate cu accesorii de pe manechine sunt instant mai atractive pentru ochii clienților.
7. Manechine fără cap
Se estimează că petreci un total de 30 de secunde pentru a acorda atenție fiecărui articol afișat în vitrina magazinului, după care îți pierzi interesul și continui. Prin urmare, sarcina vânzătorilor este de a se asigura că nimic nu îți distrage atenția.
Cum funcționează: Aceștia renunță la capul manechinului sau pur și simplu îl fac fără chip – iar fețele nu îți mai distrag atenția de hainele pe care le prezintă.