„Ai nevoie de ajutor?”, „Vrei să îți sugerez ceva?” – cât de des auzi aceste fraze aparent inofensive de la consultanți importanți de vânzări. Dar, de fapt, un „ajutor sincer” ar putea fi ascunderea lăcomiei pentru profit și dorința de a înșela cumpărătorul naiv
Am adunat câteva trucuri ale vânzătorilor de produse electronice la care ar trebui să fii atent.
1. Garanție suplimentară
O garanție suplimentară implică întotdeauna cheltuieli suplimentare. Și sarcina vânzătorului este să o vândă prin toate mijloacele. Principalul lucru pe care trebuie să îl faci în acest caz este să studiezi cu atenție termenii contractului. Este posibil ca garanția suplimentară să înceapă să funcționeze nu de la sfârșitul principalei garanții, ci de la data cumpărării. Având în vedere că valabilitatea este de un an sau doi, iar producătorul oferă o garanție de până la 5 ani, se pare că garanția suplimentară va înceta să mai fie valabilă înainte de garanția producătorului.
2. „Reduceri unice”
„Vinerea neagră”, populară în întreaga lume, devine din ce în ce mai prezentă în viața noastră de zi cu zi. Magazinele strigă despre reduceri fără precedent și vânzări totale. Dar, de multe ori, vânzătorii urcă în mod intenționat prețurile înainte de vânzare și apoi readuc produsul la prețul inițial de Black Friday, sub forma unei reduceri –false. Reține: pe Internet poți găsi întotdeauna prețul inițial pentru produs și poți compara unde și când este mai ieftin.
FOLLOW ME
3. Set de accesorii incomplete
Vânzătorii necinstiți îți pot oferi un set incomplet de accesorii pentru telefon sau tabletă. De exemplu, au obiceiul să scoată căștile, cablul usb sau încărcătorul și apoi să îți vândă piesele lipsă în același magazin, ocolind casa de marcat. Înainte de cumpărare, este mai bine să mergi pe site-ul producătorului și să vezi ce ar trebui să fie inclus în livrarea obiectului.
4. Servicii gratuite plătite
Punerea unei folii de protecție pe telefon, setarea orei sau crearea unui cont Google pe telefonul tău sunt facilități pe care ar trebui să le primești gratis la cumpărare, dar pe care, unii vânzători necintiți, din setea de a face profit, ți le facturează. Nu uita să verifici după cumpărare dacă există servicii sau accesorii suplimentarepe bonul tău. Uneori poți găsi servicii sau bunuri pe care nici măcar nu le-ai cerut.
5. Cartela SIM cu „tarif favorabil”
În majoritatea magazinelor există un plan de vânzări pentru cartele SIM. Prin urmare, vânzătorul te va convinge să emiți o cartelă SIM cu un preț pretins favorabil. De fapt, el trebuie doar să-și îndeplinească planul zilnic și să mărească profitul.
6. Vânzări suplimentare la îndemână
Vorbind despre accesorii, merită să îți amintești de sistemul de vânzări suplimentare la casă. Amintește-ți cum după cumpărarea unui telefon ți se oferă să achiziționezi o folie de protecție, (chiar dacă vine cu telefonul) sau un card de memorie. Vânzătorul te va asigura că, fără o folie, telefonul se va sparge, și fără un card de memorie telefonul nu va funcționa. Nu te lăsa păcălit de aceste trucuri: vânzătorul trebuie doar să mărească suma de pe bon.