Dacă ai ajuns vreodată prin unele dintre cele mai aglomerate aeroporturi ale lumii, probabil că ai observat magazinele de lux Duty Free, cu vitrinele lor moderne și elegante, cu intrarea din marmură lustruită, ferestrele din sticlă de la podea până la tavan și agenți de vânzare bine îmbrăcați momind călătorii înăuntru.
Aceste magazine oferă produse de lux care nu se mai găsesc în altă parte, iar mărcile de succes lansează uneori anumite lucruri în magazinele Duty Free, înainte ca acestea să ajungă pe piață. De asemenea, aici te poți răsfăța degustând vinuri sau ciocolată ori bucurându-te de un mini-masaj sau de o ședință de machiaj realizată de un make-up artist profesionist.
DESCOPERĂ MAI JOS CUM DEOSEBEȘTI UN PARFUM CONTRAFĂCUT DE UNUL ORIGINAL
Magazinele Duty Free par a fi sinonime cu niște târguri bune. Într-adevăr, situarea lor pe niște teritorii neutre, precum aeroporturile, le scutește de taxe, ceea ce le permite să vândă produse de marcă la prețuri reduse. Puțini știu însă ce se ascunde în spatele lor.
1. Da, astfel de magazine nu plătesc taxe, dar există un detaliu important – costul chiriei în aeroporturi este extrem de ridicat, cee ace poate compensa absența taxelor. Bunurile vândute aici ar putea chiar să fie mai scumpe decât cele vândute în magazinele de specialitate.
2. Mulți oameni cred că în oraș se vând falsuri, iar la Duty Free produse originale. Uneori însă, produsele ajung mai întâi la distribuitorul oficial al orașului și abia apoi la magazinele Duty Free.
FOLLOW ME
3. Se crede că la Duty Free lucrează profesioniști – dar asta nu e adevărat. Muncitorii sunt oameni de prin împrejurimile aeroportului, plus că salariile nu sunt foarte mari.
4. Atunci când cumperi ceva de la Duty Free ești mult mai spontan/ă și mai impulsive/ă decât ar trebui. De pildă, cel mai bine se vând alcoolul, țigările și parfumurile. Acestea se cumpără fără ezitare și fără vreo tragedie clară.
5. În ciuda tuturor neajunsurilor, chiar poți să economisești bani și să faci un târg bun. Prețul magazinelor Duty Free depinde de locație și moneda de schimb.
De exemplu, e mai profitabil să cumperi echipamente tehnice în Asia sau SUA, iar parfumuri din Europa de Veste. De exemplu, ceasul Samsung Gear Fit costă în magazine 216$. Iată cât poți economisi din acest preț în magazinele din aeroporturi:
Franța, Lion, Aeroportul Saint-Exupery – 11.9%
Franța, Paris, Aeroportul Charles de Gaulle – 11%
Olanda, Amsterdam, Aeroportul Schiphol – 6%
Germania, Aeroportul Frankfurt – 5.6%
Regatul Unit, Londra, Aeroportul Gatwick – 5%
Spania, Aeroportul din Barcelona – 5%
Spania, Madrid, Aeroportul Barajas – 4.7%
Italia, Roma, Aeroportul Fiumicino – 4.7%
Germania, Berlin, Aeroportul Schonefeld – 4.6%
Așadar, la magazinele Duty Free nu numai că dai o mulțime de bani pe lucruri la care nu te-ai fi gândit înainte de excursie, dar poți face și niște achiziții profitabile, dacă știi ce trebuie. Cel mai bine ar fi să verifici dinainte prețul produselor pe Internet, ca să nu te duci acolo nepregătit/ă.
Citește și: 7 modalități prin care îți dai seama dacă un parfum e contrafăcut sau original
Deși te-ai aștepta ca numai parfumurile pe care le vând comercianții ambulanți pe la colțul străzii să fie false, chiar și cele din magazinele sofisticate pot să aibă calități îndoielnice.
Cumpărarea parfumurilor contrafăcute nu numai că te face să te simți trist și păcălit, dar îți poate provoca și probleme cu pielea.
Pentru a evita astfel de neplăceri, trebuie să știi aceste trucuri care te vor ajuta să depistezi și cele mai reușite falsuri:
1.Verifică ambalajul
Parfumurile autentice au un înveliș din celofan care este destul de gros și pliat perfect. Înfășurarea în mod necorespunzător este un semn că parfumul e contrafăcut.
2. Cusături ireproșabile
În cazul în care ambalajul din plastic al cutiei de parfum este sigilat într-un mod neatractiv (cusătura are o lățime mai mare de 5 mm, este inegală sau are exces de lipici pe ea), atunci parfumul nu este autentic. Ambalajul de parfum original are întotdeauna cusături fără cusur.
3. Etichete și inscripții
Uita-te la cercul auriu. Săgeata îndreptată spre dreapta ar trebui să fie întotdeauna mai închisă decât săgeata care indică spre stânga.
Atunci când cumperi un parfum, nu ezita să verificați site-ul producătorului pentru a vedea dacă informațiile publicate nu se potrivesc cu ceea ce este prevăzut pe ambalaj. Chiar și cea mai mică nepotrivire este un semn de contrafacere.
4. Design
Privind prin rafturile magazinelor de parfumuri, putem vedea unele care apar tulburator de similare în aspect și miros cu unele dintre parfumurile consacrate. Acest truc simplu permite producătorilor de parfumuri să se protejeze de lege. Deci, nu uita să inspectezi cu atenție sticla de parfum înainte de a o achiziționa.
DESCOPERĂ MAI JOS CUM DEOSEBEȘTI O GEANTĂ CONTRAFĂCUTĂ DE UNA ORIGINALĂ
5. Culoarea parfumului
Mărcile de renume nu folosesc o mulțime de colorant în produsele lor, motiv pentru care culoarea parfumului autentic este de obicei mai ștearsă. Culoarea prea puternică a unui parfum este un semn că nu e original.
6. Capacul
Capacul unui parfum original ar trebui să fie perfect simetric (cu excepția cazului în care este proiectat altfel, în creația originală, desigur).
7. Seria
Numărul de serie trebuie să fie indicat pe fundul sticlei (și nu lipite pe!).
Numărul de serie de pe flacon trebuie să se potrivească cu numărul de pe partea de jos a casetei.
sursa: upsocl.com
Citește și: Cum îți dai seama dacă geanta e ORGINALĂ sau FALSĂ?
Iată cum poți diferenția o geantă originală de un fals:
1. Atenție la cusături și detalii
Fiecare element produs de o marcă de renume la nivel mondial este foarte atent verificat înainte de eliberarea sa. Toate cusăturile ar trebui să fie perfecte și nu trebuie să existe fire libere sau alte defecte vizibile sau imperfecțiuni. Toate genți de de designer originale sunt realizate manual, astfel încât, dacă vânzătorii încerca să te convingi că este doar un defect de fabricație, nu asculta poveștile lor.
2. Închizători, nasturi și fermoare
Acordă o atenție deosebită lucrurilor mici, cum ar fi clemele de metal, nasturi, fermoarle și încuietoarele. Calitatea lor ar trebui să fie perfectă, și au un număr sau un nume imprimat pe ele, care este un alt semn de calitate și autenticitate. De exemplu, fiecare geanta Hermes are logo-ul ștampila „Hermes Paris făcut în Franța” și o altă ștampilă pe partea din spate a clapetei indicând anul și materialul utilizat.
3. Materialul
Un brand celebru nu folosește piele aspră. Ei folosesc numai materiale de înaltă calitate. Elementele cu tapițerie din piele nu ar trebui să fie uleioase sau lipicioase.
4. Numele brandului
Gențile false au de multe ori numele de marcă imprimate în diferite fonturi, litere sau chiar cu greșeli de scriere.
5. Seria și numărul
Numărul de serie este una dintre cele mai importante mărci de autenticitate. Eticheta cu numărul este sigilată și atașată într-un mod special, ceea ce face imposibilă eliminarea fără deteriorarea acesteia. Elementele false au de obicei o etichetă cu un număr care tocmai a fost lipit pe suprafață.
6. Împachetare
Gențiile autentice au întotdeauna ambalaje scumpe, de multe ori fabricate din materiale de înaltă calitate.
7. Caracteristici distincte
Înainte de a vizita un magazin, ar trebui să știi câteva atribute cu privire la atributele specifice ale brandului ales. Amintește-ți că fiecare brand are propriile caracteristici distincte.