Se spune că nimic nou nu mai poate fi inventat pe lume – e greu să contrazici această zicală atunci când vezi câte produse similare există pe rafturi. Iată câteva dintre mărcile care s-au tot luptat pentru atenția noastră:
Pepsi vs. Coca-Cola
E foarte probabil ca omenirea să poată fi împărțită în două grupuri – cei cărora le place Pepsi și cei care preferă Coca-Cola. Experimentele au arătat că aceste băuturi chiar au un gust diferit, Pepsi fiind mai dulce și cu o aromă de citrice, iar Cola având o ușoară aromă de vanilie. Totuși, conținutul lor e similar.
La Coca-Cola totul e pus pe etichetă, dar Pepsi acoperă aditivii cu E-uri. De exemplu, acidul ortofosforic apare sub denumirea de E338. În plus, dacă rețeta Coca-Cola e ținută secretă, producătorii Pepsi nu o ascund pe-a lor.
Lay’s vs. Pringles
Iată o altă luptă secretă, cea între chipsurile Lay’s și Pringles. Gustul lor e aproape identic, dar iubitorii de Lay’s nu ar cumpăra niciodată Pringles și vice-versa.
FOLLOW ME
Pringles sunt doar 42% cartofi, iar în producerea lor se folosește aluat fermentat. Pe de cealaltă parte, Lay’s chiar este făcut din felii de cartofi prăjiți normali. Producătorii nu ascund ingredientele, așa că putem alege ce e pe gustul nostru.
Lipton vs. Nestea
Rivalitatea dintre aceste băuturi nu este atât de faimoasă ca cea dintre Pepsi și Cola, dar asta nu înseamnă că nu este la fel de înflăcărată. Amândouă produsele au cam același gust și aceleași component – suc concentrate, apă și zahăr sau îndulcitor. Etichetele spun însă că Nestea folosește arome naturale, iar Lipton arome identice cu cele naturale. Se pare totuși că Lipton are mai mulți fani în lume – din cauza competiției acerbe, Nestea își va închide fabricile din multe țări în 2018.
Orbit vs. Dirol
Încă o dată, în ciuda aromelor și conținutului similar, aceste mărci de gumă de mestecat sunt puțin diferite. Experimentele oamenilor obișnuiți au arătat că Orbit durează mai mult decât Diroș. Conform statisticilor, cei mai mulți dintre clienți (61%) preferă guma cu aromă de mentă. Dacă mesteci foarte mult timp, Orbit începe să se sfărâme, iar Dirol se întărește foarte mult.
Burger King vs. McDonald’s
E absolut evident că burgerii sunt cel mai popular produs la orice restaurant de tip fast-food. Totuși, deși denumirile sunt aceleași, rețetele ar putea fi ușor diferite. Să luăm cheesburgerii, de exemplu. Cei de la Burger King sunt presărați cu semințe de susan, cei de la McDonald’s nu. Cei de la ultima firmă sunt probabil pe placul celor care au în minte o întâlnire romantic, deoarece nu conțin ceapă. În ceea ce privește caloriile, un burger de la McDonald’s are cam 300kcal, iar un Burger King mai multe – 550kcal.
Acestea fiind zise, alege ce vrei să consume în funcție de preferințele tale, dar nu uita de sănătate – dacă se poate, alege ceea ce îți va dăuna mai puțin.