Ce este postul intermitent

Ce este postul intermitent

Beneficiile întregului corp ale postului intermitent, de la pierderea în greutate la imunitate. Poate ați auzit despre acest concept și v-ați întrebat ce este postul intermitent. Explicații în continuare.

Oamenii de știință analizează dacă este sau nu cu adevărat eficient în a-i ajuta pe oameni să slăbească. Dar unele studii arată că postul intermitent- în care se mănâncă doar în timpul unei perioade de timp specificate – poate avea și alte posibile beneficii pentru sănătate pe termen lung.

Poate că ați încercat postul intermitent (IF) pentru a pierde câteva kilograme (pandemice!), deoarece speranța și potențialul de pierdere în greutate este ceea ce acest plan alimentar este cel mai bine cunoscut. Și da,

„Scopul postului intermitent este îmbunătățirea sănătății metabolice, reducerea riscului anumitor afecțiuni, cum ar fi diabetul, și creșterea longevității”, spune Laura Kelly, C.N.S., L.D.N., nutriționist genomic avansat la Nutritional Genomics Institute.


„O teorie cu privire la motivul pentru care postul ar putea fi benefic este că, în timpul perioadei de post, celulele organismului sunt supuse unui stres ușor, similar cu exercițiile fizice. Celulele răspund la acest stres în mod adaptiv, îmbunătățindu-și capacitatea de a face față stresului și de a rezista la boli.”

Cele mai populare metode de IF includ:

Postul 5/2, care presupune să mănânci regulat timp de 5 zile, cu 2 zile de post neconsecutive.

FOLLOW ME

Postul cu restricții de timp, care limitează mâncatul într-o anumită fereastră de timp în fiecare zi. Această metodă îi atrage pe mulți oameni, deoarece puteți adapta momentul la stilul de viață și la programul dumneavoastră, spune Kelly. De exemplu, unele persoane pot posti de la ora 20.00 până la prânz, în jurul prânzului din ziua următoare, sau pot mânca doar între orele 9.00 și 15.00.

„Postul intermitent nu are o definiție sau un regim standard. Din cauza numărului de metode diferite, este dificil să le studiem și să le comparăm, iar noi avem dovezi limitate dincolo de șase luni cu privire la beneficiile sale. Multe dintre studii implică, de asemenea, un număr foarte mic de participanți.”, spune Deborah Cohen, D.C.N., R.D.N., profesor asociat în cadrul departamentului de științe clinice și de nutriție preventivă de la Rutgers School of Health Professions.

Este postul intermitent sigur?

Pentru majoritatea persoanelor sănătoase, este bine să urmeze un regim de post. „Nu este nimic cu adevărat dăunător în a-l încerca dacă nu aveți probleme de sănătate subiacente, cum ar fi diabetul”, spune Cohen. „Și dacă promovează pierderea în greutate, acest lucru poate avea beneficii psihologice mari, care vă pot stimula să adoptați și alte comportamente sănătoase, cum ar fi să faceți exerciții fizice regulate în viața dumneavoastră.”

Poate cineva să încerce postul intermitent?

Cu toate acestea, majoritatea experților sunt de acord că unii oameni ar trebui să se ferească complet de IF. Aceasta include copiii și adolescenții, deoarece au nevoi calorice mai mari din cauza creșterii și dezvoltării continue; femeile care sunt însărcinate sau care alăptează; persoanele cu afecțiuni preexistente, cum ar fi diabetul; și oricine are un istoric de tulburări alimentare, spune Cohen.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării pe site reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile.