Ești o persoană care se înfurie din orice? Iată cum poți ține în frâu un comportament cu potențial distructiv

Furia, ca efect sau consecință a unor stimuli, reprezintă o capacitate sănătoasă a organismului prin care persoana în cauza poate defula sentimente sau clarifica situații care au determinat descărcarea nervoasă. Trebuie să știm că furia nu este programată, motiv pentru care, de cele mai multe ori, nu o putem ține sub control.

Exprimarea somatică a furiei: înroşirea fetei, încruntare, strângerea pumnilor, ţipete etc. Toate acestea sunt însoţite de o activitate hormonală crescută: se secretă adrenalina, creşte frecvenţa bătăilor inimii şi a tensiunii, determinând formarea cheagurilor de sânge. Modul cel mai sănătos de a gestiona furia nu este exprimarea ei explozivă sau reprimarea, ci exprimarea calmă, coerentă.

Un acces de furie poate să rupă relații, sau să clădească noi începuturi. Ce se întâmplă când ai nervi, cum depăşeşti momentul şi cum faci din furie ceva pozitiv? Scopul furiei este acela de a descărca, de a elibera de tensiuni și a căuta o ieșire dint-o situație încâlcită. Poate să aducă schimbări pozitive, atunci când este folosită și dozată corect.

Când ne lovim de furia necontrolată, furia pe alte motive decât cele invocate, furia îndreptată împotriva persoanelor nepotrivite sau un sentiment constant de furie, putem considera că nimic bun nu iese dintr-o astfel de situaţie.

Când nevoile nu sunt satisfăcute în mod repetat, sau amânate, se instalează acest sentiment de furie. Nevoile nesatisfăcute nu pot fi negate şi vor fi până la urma duse la bun sfârşit, fără a se considera că satisfacerea tuturor nevoilor este un ideal, ci o normalitate.

Controlarea furiei nu îți va părea ceva firesc la început, până când comportamentele de control şi temperare ale furiei vor deveni deprinderi. Este nevoie de exerciţiu şi încercări repetate de a conştientiza momentul în care furia te copleşeşte.

FOLLOW ME

3 lecții despre sustenabilitate pe care le-am luat cu mine și în 2023 👆🏻  Anul trecut am fost implicată într-un proiect care mi-a plăcut extrem de mult din toate punctele de vedere: #FaptePentruUnViitorMaiBun by @lidlromania.  Având 3 copii cu vârste atât de diferite, nu aveam cum să nu observ cât de mult evoluează lucrurile în tot ceea ce ține de creșterea lor de la un copil la altul.  Dacă în 2006, când am devenit mamă pentru prima oară, preocuparea pentru mediu era extrem de puțin abordată, în 2018, când s-a născut Nicholas, lucrurile stăteau complet diferit. Între timp, Alesia avea și ea deja 6 ani și era deja mica noastră ecologistă pentru că școala ei pune foarte mult accent pe subiectele ce țin de protejarea Planetei. 🌎  În prezent, avem la îndemână foarte multă informație despre sustenabilitate, dar și foarte multe modalități prin care să reușim ca prin obiceiurile noastre de zi cu zi să lăsăm o amprentă cât mai puțin dăunătoare în urma noastră.  Cele mai simple lucruri pe care le putem face începând de azi:  🌿 să consumăm mai multe produse de la producători locali
🌿 să evităm cât mai mult risipa alimentară
🌿 să ne îndreptăm mai mult atenția către alimentele BIO, crescute cu etică și respect pentru mediul înconjurător  Lumea din jurul nostru este într-o continuă schimbare și îmi doresc ca eu să fiu de partea bună a baricadei. Le datorez asta copiilor mei, pentru un viitor mai bun!  Tu ce #FaptePentruUnViitor mai bun ți-ai propus să faci?
3 lecții despre sustenabilitate pe care le-am luat cu mine și în 2023 👆🏻 Anul trecut am fost implicată într-un proiect care mi-a plăcut extrem de mult din toate punctele de vedere: #FaptePentruUnViitorMaiBun by @lidlromania. Având 3 copii cu vârste atât de diferite, nu aveam cum să nu observ cât de mult evoluează lucrurile în tot ceea ce ține de creșterea lor de la un copil la altul. Dacă în 2006, când am devenit mamă pentru prima oară, preocuparea pentru mediu era extrem de puțin abordată, în 2018, când s-a născut Nicholas, lucrurile stăteau complet diferit. Între timp, Alesia avea și ea deja 6 ani și era deja mica noastră ecologistă pentru că școala ei pune foarte mult accent pe subiectele ce țin de protejarea Planetei. 🌎 În prezent, avem la îndemână foarte multă informație despre sustenabilitate, dar și foarte multe modalități prin care să reușim ca prin obiceiurile noastre de zi cu zi să lăsăm o amprentă cât mai puțin dăunătoare în urma noastră. Cele mai simple lucruri pe care le putem face începând de azi: 🌿 să consumăm mai multe produse de la producători locali 🌿 să evităm cât mai mult risipa alimentară 🌿 să ne îndreptăm mai mult atenția către alimentele BIO, crescute cu etică și respect pentru mediul înconjurător Lumea din jurul nostru este într-o continuă schimbare și îmi doresc ca eu să fiu de partea bună a baricadei. Le datorez asta copiilor mei, pentru un viitor mai bun! Tu ce #FaptePentruUnViitor mai bun ți-ai propus să faci?

Modalităţile de rezolvare ale angoaselor şi problemelor reale sunt proprii fiecărui individ şi nu sunt determinate neapărat de furie. Însă imboldul oferit reprezintă momentul conştientizării problemei, iar de aici lucrurile vor merge mai simplu. Rezolvarea problemei implică reconsiderarea situaţiei şi a altor factori.

Riscul de infarct e asociat cu exploziile emoţionale, cu momentele-limită foarte intense, soldate cu un consum energetic mare.

A te manifesta înseamnă a fi liber; dacă simţi sentimente de furie, găsește modalități corerente de manifestare.

furie-1523489

Relaționează empatic cu cei cu care porți discuții sau negociezi.

Furia reprimată poate să determine grave dezechilibre în plan psihic şi somatic.

Înțelege că eşti vulnerabil și că sentimentele pe care le trăieşti sunt generate de lipsa de valorizare.

Atunci când te enervezi, încearcă să aduci în atenţia ta imagini despre tine cu situaţii în care te-ai simţit valoros.

Judecata nu este un aliat atunci când eşti furios. Aceasta amplifică ceea ce este negativ şi distorsionează dimensiunea unei situaţii.

Furia modifică percepţia, te face să ignori anumite aspecte, iar pe altele să le exagerezi.

Trebuie să faci efort pentru a înţelege punctele de vedere ale celorlalţi. Când eşti mânios, subiectul furiei devine demn de dispreţ.

Furia nu trebuie justificată, este necesar să gândeşti în perspectivă, dincolo de momentul prezent.

Fii conştient de resursele fizice şi psihice. Suntem furioşi atunci când suntem obosiţi, bolnavi, confuzi, preocupaţi, distraşi, copleşiţi, flămânzi.

În final, nu te învinovăţi! Atunci când încerci să te concentrezi pe calităţile partenerului este greu ca, în acelaşi timp, să şi acuzi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării pe site reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile.