Probabil că ai fost deseori în situația în care să ții ușa pentru altcineva, sau să parchezi mașina lângă o mașină deja parcată, într-o parcare aproape goală.
Iată 8 lucruri familiare pe care le faci fără să te gândești:
1. Reduci sunetul sau îl oprești complet când conduci într-o zonă necunoscută
Imaginează-ți că vei merge la o întâlnire importantă într-o zonă necunoscută a orașului. Cel mai probabil, vei înceta să discuți cu ceilalți pasageri, vei opri radioul sau vei da muzica mai încet și te vei concentra la drum, astfel încât să nu te pierzi.
2. Gesturi în timpul unei conversații
Dacă mâinile tale nu sunt ocupate în timpul conversației, atunci le folosești de obicei în mod activ. Și asta este normal.
FOLLOW ME
Profesorul Andrew Bass de la Universitatea Cornell, în studiul său, a constatat că obiceiul de a gesticula în timpul comunicării, a fost moștenit evolutiv.
3. Într-o parcare aproape goală, preferi să pui mașina lângă o mașină deja parcată
Acest comportament se datorează faptului că omul este o ființă socială. Adesea, cedezi efectului mulțimii și de aceea, în mod normal, fără ezitare, vei parca lângă singura mașină din parcare.
Un cercetător de la Universitatea Yale, Rob Henderson, a analizat o cercetare pe această temă și a identificat mai multe motive pentru care o persoană este afectată de efectul de turmă.
Unul dintre ele se reduce la faptul că numărul de bunuri și servicii din jurul tău crește rapid. Pentru a le testa pe toate, nu ai suficient timp. Prin urmare, folosești ceea ce este deja popular, testat de o mulțime de alte persoane . Din acest motiv, adesea în publicitate, un produs sau un serviciu este recomandat de 9 din 10 specialiști.
4. Bărbații nu folosesc două pisoare învecinate
Toaletele publice nu sunt un loc foarte plăcut, chiar și în cazul în care sunt perfect curate. Problema este că pentru fiecare spațiul personal și confidențialitatea sunt importante. Desigur, există și excepții de la regulă: oameni fără rușine și fără tact.
În majoritatea cazurilor, nimeni nu ar vrea să răspundă nevoii sub ochii altora. De aceea, bărbații preferă să utilizeze pisoare, situate la o anumită distanță unul de celălalt.
5. Nu iei ultima felie de pizza/ ultima prăjitură
Acesta este un fapt ciudat, deoarece contrazice o mulțime de cercetări privind deficitul. Se spune că cu cât un produs este mai rar, cu atât mai mult o persoană vrea să-l obțină. De aceea, în campaniile publicitare ni se spune că cantitatea de mărfuri este limitată.
Dar oamenii de stiință Daniel Effron si Dale Miller de la Universitatea Stanford , au constatat că persoanele dintr –un grup mare nu iau ultima gogoașă, prăjitură sau felie de pizza, pentru că nu simt că au dreptul să o facă.
6. Bărbații preferă să nu solicite indicații
Potrivit sondajului TrekAce, doar 6% dintre bărbați au spus că i-ar cere unui necunoscut să-i îndrume direcția în cazul în care s-ar rătăci. În același studiu s-a constatat că bărbații, în medie,în peste 50 de ani de viață călătoresc aproximativ 1,5 mii kilometri în plus, deoarece nu îndrăznesc să solicite indicații.
Psihiatrul Mark Goulston a încercat să exlice de ce se întâmplă acest lucru . În opinia sa, bărbații nu vor să se simtă incompetenți, vulnerabili sau chiar umiliți.
7. Ții ușa deschisă pentru ceilalți
Ai fost învățat din copilărie că este politicos să ții ușa pentru o altă persoană. Dar există altceva mai presus de politețe.
Joseph Santamaria și David Rosenbaum afirmă că ții ușa pentru alții pentru a minimiza efortul colectiv petrecut. Adică persoana căreia i-ai ținut ușa nu și-a consumat propria energie pentru a o face. Dar data viitoare cineva îți ține ușa ție, nici tu nu vei mai face eforturi suplimentare.
De fapt, este întruchipată „regula de aur a moralității” – tratează oamenii așa cum dorești să te trateze.
8. Nu cumperi cele mai scumpe, dar nici cele mai ieftine lucruri
De obicei încerci să îți cheltui rațional banii. Astfel, cu excepții rare, alegi produsul astfel încât prețul și calitatea acestuia să fie corelate . De aceea, ochiul tău, de obicei, nu se încadrează spre cele mai scumpe bunuri, dar nici spre cele mai ieftine. În primul caz, în opinia cumpărătorului, costul poate fi foarte mărit fără justificare, iar în al doilea – calitatea mărfurilor poate fi îndoielnică.
Și deși acest comportament pare rezonabil pentru tine, merită să te gândești că și comercianții știu despre asta. Și, uneori, pentru a vinde mai multe dintre aceleași produse, ei le plasează în mod deliberat alături de mărfurile scumpe și pe cele mai ieftine.