Oamenii de știință și brandurile mari caută să efectueze experimente sociale pentru a aduce oamenii pe linia de plutire. Se întâmplă ca participanții să acționeze în vederea eludării regulilor, acțiunile lor nerespectând legile logicii și nici cei mai buni psihologi nu înțeleg imediat care este problema.
Privește următoarele experimente sociale care s-au sfârșit neașteptat
Nu știi ce activități distractive și educative să mai pui în practică cu copiii tăi? Citește aici Experimente pentru copii
1. Dacă părăsești câmpul, oamenii vor fura sau vor plăti pentru produsele luate?
Aceste câmpuri “de autoservire” se află de-a lungul drumurilor. Oricine poate lua un buchet de flori, fructe sau legume. Imediat lângă se află o pancartă cu prețurile și o cutie unde oamenii pun banii. Rezultatul- nimeni nu a furat nimic. Oamenii au chiar obiceiul de a lăsa mai mult decât trebuie. În general, totul merge către organizațiile caritabile.
2. Ce se întâmplă dacă unii șoferi sunt amendați și alții recompensați?
O camera înregistrează cât de repede trece o mașină. Cel care a trecut limita de viteză primește o amendă, iar șoferul responsabil o scrisoare de recunoștință și o ofertă de participare la o loterie. Premiul principal este reprezentat de banii șoferului amendat. Acest experiment a devenit parte din Campania publicitară Fun Theory, inventată de Volkswagen.
Rezultat- înainte de experiment, viteza medie pe această porțiune a drumului a fost de 32 km / h, iar în timpul implementării s-a diminuat cu 22% – la 25 km / h.
FOLLOW ME
3. Ce se întâmplă dacă apare o scară-pian lângă una rulantă?
În cadrul campaniei publicitare „The Fun Theory”, scara obișnuită a fost transformată într-una muzicală: trecând pe treptele sale, o persoană pare să cânte la un pian gigantic.
Rezultat: în timpul experimentului scara a fost folosită de 66% mai mulți oameni decât de obicei. Multora le-a plăcut ideea: scările similare se găsesc astăzi în Kuala Lumpur, Seul, San Francisco, Mexico City, Sarajevo, Viena și alte orașe din întreaga lume.
4. Oamenii recunosc talentul sau iubesc doar ceea ce este popular?
Membrii trupei U2 s-au deghizat în muzicieni de stradă și au oferit un concert gratuit în metrou. De obicei, este extrem de dificil de a ajunge la performanța lor: biletele sunt cumpărate în câteva ore. Oare trecătorii recunosc talentele din spatele imaginilor unor artiști de stradă necunoscuți?
Rezultat: oamenii nu au acordat atenție muzicienilor până nu s-au expus. Un experiment similar a fost făcut de Cristiano Ronaldo în Madrid- puțini oameni au fost interesați de calificarea unui jucător de fotbal fără adăpost, iar Ronaldo nu și-a scos masca.
5. Ce se întâmplă dacă citești vești proaste zilnic?
În decurs de 7 zile, o parte din utilizatorii Facebook au văzut mai des publicații cu informații negative. În secțiunea de știri au fost materiale cu un context foarte emoțional. 689003 de utilizatori au participat la experiment. Rezultat: știrea a corectat comportamentul utilizatorilor, determinându-i să arate adesea emoții negative și să publice informații similare. Oamenii au perceput vestea proastă ca și când aceste evenimente au avut loc în viața lor și au devenit parte din experiențele lor. Ca parte a experimentului, au testat teoria opusă: umplerea vieții lor cu știri pozitive, o persoană se simte mai fericită și-și arată mai des bunătatea, iubirea și compasiunea.
6. Cum se unesc oamenii cu opinii diferite?
3 perechi de străini sunt trimiși la un depozit. Ei interacționează, urmând instrucțiunile pentru ridicarea unei anumite construcții, și își pun întrebări stabilite de organizatori. În finalul experimentului, fiecare participant învață că partenerul pe această misiune este adversarul său ideologic. Toată lumea decide dacă este gata să-și cunoască partenerul mai îndeaproape la o sticlă de bere. Experimentul a devenit parte a campaniei publicitare Heineken.
Rezultat: 3 perechi au participat la experiment – un suporter și oponent al ideii încălzirii globale, un om feminist și conservator cu opinii patriarhale, un transgender și un om care se opune schimbării de sex. În pofida opiniilor radicale opuse și a unei atitudini grele față de oameni cu opinii diferite, în final toți participanții rămân să-și cunoască mai îndeaproape partenerul și să învețe mai multe despre un alt punct de vedere.
7. Cum se văd oamenii și cum sunt văzuți de străini?
Esență: artistul criminalist pictează portrete ale femeilor prin descrieri, fără să le vadă. În primul rând, cere o femeie să se descrie și realizează un portet pe baza a ceea ce spun ele. Apoi îi cere unei persoane necunoscute să descrie aceași persoană și reface portretul. În final, fiecare femeie primește cele 2 portrete și o lecție importantă din partea organizatorului experimentului – compania Dove.
Rezultatul: toate portretele create pe baza auto-descrierilor au fost radical diferite de portrete prin descrieri ale străinilor. De obicei, o persoană își exagerează defectele, în timp ce străinii văd imaginea ca întreg.
8. Ce se întâmplă dacă plătești șomerii cu doar 560 euro pe lună?
În Finlanda, 2 mii de persoane primesc, timp de 2 ani, 560 de euro pe lună pentru nimic. Acești bani sunt plătiți în locul prestațiilor de șomaj și nu obligă oamenii să-și caute de muncă. Dar dacă în această perioadă o persoană se stabilește undeva sau își deschide o companie, plata nu se vor opri și nu vor scădea.
Rezultat: există o scădere a creșterii anxietății la oameni. € 560 este un venit modest pentru Finlanda, dar este garantat și lunar, deci oamenii pot alege un loc de muncă pe care îl doresc, își pot începe afacerea sau își pot continua studiile pentru a obține o calificare superioară.
sursa: adme.ru
Traducerea și adaptarea: echipa elacraciun.ro