M-a atras întotdeauna domeniul medical, dar nu m-am considerat suficient de puternică cât să fac față suferinței altora. Dar am creat, prin natura meseriei mele, o legătură cu dragostea mea pentru medicină (fiind în contact cu o mulțime de medici pentru emisiunea mea sau materialele pentru blog) și mă bucur că sora mea a fost mai curajoasă decât mine, urmându-și pasiunea.
Admir foarte mult oamenii care și-au dedicat cariera unui scop atât de nobil: salvării altora și cred că ar trebui să respectăm mai mult competențele medicilor.
Nu știu dacă v-am mai povestit până acum, dar atunci când eram însărcinată cu Alesia, am făcut niște analize de rutină, iar una dintre analize a ieșit prost. Pentru că era destul de târziu în noapte când am citit rezultatul și nu aveam cu cine să vorbesc, am căutat pe net să văd ce înseamnă acea analiză.
Mare greșeală… După ce am citit câteva păreri pe internet, nu am dormit toată noaptea. Mi-am făcut o mulțime de griji și frământări. Dimineață, la prima oră, am sunat-o pe sora mea, apoi, la o oră rezonabilă, am vorbit cu medicul care îmi supraveghea sarcina care m-a liniștit și mi-a spus că nu este nimic care să mă îngrijoreze.
Mi se pare că suntem foarte norocoși să fim la un click distanță de răspunsurile noastre pentru orice întrebare. Google ne este de ajutor, dar în același timp, în situații medicale nu ar trebui să apelăm la el, pentru că părerea și sfatul medicului sunt întotdeauna mai importante.
Așa că de foarte multe ori sunt surprinsă să văd pe grupuri de mămici poze cu bebeluși și copii care au diverse bubițe și cer sfatul altor persoane. Cred că este una dintre cele mai greșeli pe care le putem face: să ne lăsăm sănătatea copiilor noștri sau chiar pe a noastră în mâinile unor necunoscuți care nu au la bază studii medicale.
Înțeleg că nu toată lumea poate ajunge imediat la medic și de aceea mă bucur că unul dintre lucrurile bune care s-au intamplat în pandemie este că toate industriile s-au dezvoltat în online, inclusiv cea medicală.
Un exemplu este serviciul de chat medical ÎntreabăMedic, care este o soluție inovatoare de servicii de telemedicină, prin care clienții Groupama beneficiază de sfaturi medicale, sub forma unor micro-consultații, oferite de medici reali licentiați, conversația desfășurându-se prin intermediul aplicațiilor WhatsApp, Messenger, Telegram sau SMS.
În aproximativ 15 minute ești deja în legătură cu un medic acreditat, iar în sistem au atât medici generaliști, cât și specialiști (ex.: pediatrie, medicina internă etc.). Rolul serviciului este de a oferi acces la un medic al cărui răspuns profesionist să ajute la luarea celei mai bune decizii privind pașii următori pentru rezolvarea problemei medicale sau măcar să te liniștească în cazul în care nu este o problemă și nu este necesar să faci ceva anume.
Opțiunea este disponibilă gratuit în pachetul de bază al asigurărilor pentru călătorii (în străinătate și în Romania), cât și ca asigurare suplimentară pentru Asigurarea de sănătate – Spitalizare și chirurgie.
Mi se pare că e un real ajutor faptul că poți să ai parte de o prima sau a doua părere medicală fără să fii nevoit să îți faci programare, să petreci timp în trafic, să pierzi mult timp, să expui copilul la aglomerație. Ai medicul la îndemână.
De exemplu, dacă ești plecat cu copilul (așa cum am fost noi cu rulota să spunem) și se întâmplă ceva, ce faci? Nu mai bine ai acest serviciu la dispoziție non-stop și poți vorbi direct cu un medic, la orice oră, decât să cauți un tratament pe Google sau la vecina? Dacă acest serviciu ar fi fost disponibil în seara în care mi-am primit eu analizele, știu sigur că aș fi dormit liniștită. 🙂
Este foarte important să vorbești cu cineva care s-a pregătit o viață întreagă pentru această meserie, nu care a avut o singură experiență pe o anumită problemă și dă acum sfaturi.
Am noroc să am medic în familie și să stau de vorbă cu ea de fiecare dată când am o nedumerire, să îi cer părerea. Dar îmi dau seama că nu toată lumea este la fel de norocoasă ca mine, de aceea mă bucur că există astfel de servicii. Chat-ul ÎntreabăMedic este disponibil non-stop, la orice oră din zi, în fiecare zi a anului, de oriunde din lume și este o îmbinare între AI și sfatul unui medic real: în funcție de problema semnalată, AI redirecționează clientul către un medic specializat în acel domeniu. Mai multe informații aveți aici – chat medical ÎntreabăMedic.
De reținut totuși că ÎntreabăMedic nu este un serviciu pentru cazuri de urgențe medicale și nici nu înlocuiește un diagnostic medical. Este o soluție rapidă pe care o putem avea la îndemâna atunci când nu putem ajunge la medic.
Vă doresc să aveți parte de multă sănătate. Nu uitați că prevenția este întotdeauna cel mai bun medicament și că pentru orice problemă, cel mai bine este să apelați direct la specialist.