În vacanță sau acasă: ce NU trebuie să mâncăm niciodată la micul dejun?

În vacanță sau acasă: ce NU trebuie să mâncăm niciodată la micul dejun?

 

Pe lângă ce punem în farfurie, contează foarte mult şi ce poate folosi corpul nostru din toate alimentele pe care i le dăm. Pentru ca organismul să poată folosi nutrienţii dintr-un aliment, trebuie mai întâi să poată digera alimentul respectiv. Dacă organismul nu are condiţiile optime pentru a digera în întregime un aliment, resturile rămase nedigerate sunt dificil de eliminat, şi de aici poate rezulta o creştere în greutate şi în nivelul de toxicitate intracelular.

  • legumele pot fi combinate cu orice altă grupă de alimente (carne, brânzeturi, nuci,seminţe, grăsimi şi uleiuri)
  • evită să combini două tipuri de proteină (de ex: ouă, lactate, carne, peşte) la aceeaşi masă
  • fructele se iau ca masă separată şi nu se combină, nici nu sunt bune ca desert
  • zahărul, fructoza, mierea inhibă secreţia sucurilor gastrice, aşadar fructele se consumă fie cu 30 de minute înainte de masă, fie la trei ore după masă
  • alimentele grase nu se combină nici cu proteinele şi nici cu alimentele bogate în amidon
  • alimentele grase se asociază corect doar cu vegetalele
  • fructele acide (citrice, mere, fructe de pădure) şi cele dulci (banana, pere, mango) nu se combină
  • fructele acide se pot combina între ele, dar cele dulci se consumă doar una o dată
  • proteinele animale se combină corect cu legumele sărace în amidon (spanac, roşii,castraveţi, ardei, broccoli, varză
  • proteinele animale nu se combină niciodată cu alimente bogate în amidon (de ex: friptura cu piure sau cartofi prăjiţi, peşte cu orez, etc.) şi nici cu grăsimile, deoarece va rezulta un bol alimentar indigest
  • nucile şi alunele se consumă ca o gustare separată, necombinate cu alte grupe alimentare
  • sucurile de fructe şi legumele trebuie tratate ca alimente: mai degrabă ca o masă separate şi nu ca lichid

 

Bun, să zicem că ne-am înţeles ce şi cum mâncăm, dar ce ne facem când plecăm în vacanţă, mai ales cei care merg la all inclusive şi sunt atraşi de tot felul de bunătăţi: cum ne înfrânăm poftele şi foamea?

“Chiar dacă plecăm în vacanţă, nu trebuie să ne luăm concediu de la respectarea principiilor sănătoase de viaţă. Chiar dacă mergem într-un loc în care mâncarea abundă la orice pas, trebuie să urmăm câteva reguli simple pentru a nu ne întoarce din vacanţă cu bagajele pline de kilograme în plus”, spune Valentin Vasile, creator Limitless – Total Body Makeover, Master Trainer şi specialist în nutriţie sportivă. 

  • respectă regula celor 3 mese principale şi 2 gustări
  • adoptă oalimentaţie săracă în carbohidraţi simpli (dulciuri concentrate, sucuri, paste făinoase, orez alb)
  • compune-ţi alimentaţia zilnică în proporţie de 70% din legume (crude sau fierte, în funcţie de gradul tău de confort digestiv). Cealaltă parte a meniului să fie alcătuită din carne slabă, peşte de sezon şi specific zonei în care te afli, brânzeturi slabe, nuci şi fructe de sezon mai puţin dulci
  • nu uita să te hidratezi corespunzător. Nu înlocui apa cu sucuri, cafea, alcool
  • combină corect alimentele şi fii atent la gradul de saţietate (ridică-te întotdeauna de la masă uşor flămând şi nu ghiftuit)
  • foloseşte acest timp pentru a te relaxa, a face cât mai mult sport şi a recupera orele de somn pierdute în timpul anului

Aşadar, sper că sfaturile pe care Tania Fantana şi Valentin Vasile ni le-au oferit să ne ajute pe fiecare dintre noi să facem alegerile, dar şi combinaţiile potrivite, mai ales la orele potrivite şi să avem fiecare dintre noi corpul pe care ni-l dorim. Şi să fim sănătoşi, radioşi, fericiţi! 🙂


 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării pe site reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile.