Top 10 alimente bogate în tiamină (vitamina B1)

Tiamina, cunoscută drept vitamina B1, este o vitamină solubilă în apă și e întâlnită în majoritatea alimentelor.

Precum majoritatea vitaminelor B, tiamina joacă un rol important în modul în care corpul nostru folosește energia din alimente și este vitală pentru funcția celulară.

Tiamina ajută specific organismul prin transformarea carbohidratilor în energie (importantă pentru metabolism, concentrare și putere.)

Deficitul de B1 tiamină este cauzat de o dietă săracă în produse animale și de excesul de alcool.

Cele mai multe simptome ale deficienșei de vitamina B1 includ:

Oboseală cronică

FOLLOW ME

3 lecții despre sustenabilitate pe care le-am luat cu mine și în 2023 👆🏻  Anul trecut am fost implicată într-un proiect care mi-a plăcut extrem de mult din toate punctele de vedere: #FaptePentruUnViitorMaiBun by @lidlromania.  Având 3 copii cu vârste atât de diferite, nu aveam cum să nu observ cât de mult evoluează lucrurile în tot ceea ce ține de creșterea lor de la un copil la altul.  Dacă în 2006, când am devenit mamă pentru prima oară, preocuparea pentru mediu era extrem de puțin abordată, în 2018, când s-a născut Nicholas, lucrurile stăteau complet diferit. Între timp, Alesia avea și ea deja 6 ani și era deja mica noastră ecologistă pentru că școala ei pune foarte mult accent pe subiectele ce țin de protejarea Planetei. 🌎  În prezent, avem la îndemână foarte multă informație despre sustenabilitate, dar și foarte multe modalități prin care să reușim ca prin obiceiurile noastre de zi cu zi să lăsăm o amprentă cât mai puțin dăunătoare în urma noastră.  Cele mai simple lucruri pe care le putem face începând de azi:  🌿 să consumăm mai multe produse de la producători locali
🌿 să evităm cât mai mult risipa alimentară
🌿 să ne îndreptăm mai mult atenția către alimentele BIO, crescute cu etică și respect pentru mediul înconjurător  Lumea din jurul nostru este într-o continuă schimbare și îmi doresc ca eu să fiu de partea bună a baricadei. Le datorez asta copiilor mei, pentru un viitor mai bun!  Tu ce #FaptePentruUnViitor mai bun ți-ai propus să faci?
3 lecții despre sustenabilitate pe care le-am luat cu mine și în 2023 👆🏻 Anul trecut am fost implicată într-un proiect care mi-a plăcut extrem de mult din toate punctele de vedere: #FaptePentruUnViitorMaiBun by @lidlromania. Având 3 copii cu vârste atât de diferite, nu aveam cum să nu observ cât de mult evoluează lucrurile în tot ceea ce ține de creșterea lor de la un copil la altul. Dacă în 2006, când am devenit mamă pentru prima oară, preocuparea pentru mediu era extrem de puțin abordată, în 2018, când s-a născut Nicholas, lucrurile stăteau complet diferit. Între timp, Alesia avea și ea deja 6 ani și era deja mica noastră ecologistă pentru că școala ei pune foarte mult accent pe subiectele ce țin de protejarea Planetei. 🌎 În prezent, avem la îndemână foarte multă informație despre sustenabilitate, dar și foarte multe modalități prin care să reușim ca prin obiceiurile noastre de zi cu zi să lăsăm o amprentă cât mai puțin dăunătoare în urma noastră. Cele mai simple lucruri pe care le putem face începând de azi: 🌿 să consumăm mai multe produse de la producători locali 🌿 să evităm cât mai mult risipa alimentară 🌿 să ne îndreptăm mai mult atenția către alimentele BIO, crescute cu etică și respect pentru mediul înconjurător Lumea din jurul nostru este într-o continuă schimbare și îmi doresc ca eu să fiu de partea bună a baricadei. Le datorez asta copiilor mei, pentru un viitor mai bun! Tu ce #FaptePentruUnViitor mai bun ți-ai propus să faci?

Probleme digestive

Scăderea fibrei musculare

Degenerare neurologică

De asemenea, B1 este important în buna funcționare a ficatului, pentru o piele sănătoasă, pentru ochi, păr și unghii. Surse eficiente de tiamină sunt alimentele, DZR pentru bărbați fiind de 1,2 mg / zi și pentru femei 1,1.

Alimente bogate în vitamina B1:

1) Mazăre: 1 cană: 0.386 mg (26% DV)

2) Sparanghel: 1 ceașcă: 0.19mg (13% DV)

3) Varză de Bruxelles: 1 cană: 0.122 mg (8% DV)

4) Semințe de susan: 2 linguri: 0.142 mg (9% DV)

5) Semințe de floarea-soarelui: ¼ cană: 0,17 mg (11% DV)

6) Fistic: 1 oz: 0.247 mg (16% DV)

7) Hering: 1 filet: 0.105 mg (7% DV)

8) Ciuperci crimini: 1 cană: 0,068 mg (4,5% DV)

9) Seminte de in: 1 lingură: 0.115 mg (8% DV)

10) Spanac: 1 buchet: 0.265 mg (18% DV)

Top 10 beneficii ale tiaminei

Deficiențele de tiamina sunt relativ rare dar duc la Beriberi, care afectează sistemul nervos, digestiv, cardiovascular și aparatul locomotor.

În limba singaleză, expresia „beri, beri” înseamnă „nu pot, nu pot”, ceea ce reflectă efectul infirmizant pe care boala îl are asupra victimelor sale.

Tiamina poate ajuta la reducerea riscului de cataractă prin combinarea cu grăsimile omega-3 și omega-6 și vitamina A.

Boala Alzheimer

Lipsa de tiamină poate provoca confuzie în demență. De exemplu alcoolici pierd o mulțime de vitamine B din cauza deshidratării și dietei necorespunzătoare. Persoanele în vârstă cu boala Alzheimer, de asemenea, tind să aibă niveluri mai mici de tiamină în sânge decât cei sănătoși.

Administrarea de tiamină la pacienții cu Alzheimer a demonstrat o îmbunătățire a abilităților cognitive.

2 comentarii pe “Top 10 alimente bogate în tiamină (vitamina B1)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării pe site reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile.