Mănânc și mă hrănesc: am declarat război caloriilor goale!

Am declarat război caloriilor goale!

img_1098-1024x683-4745020

Oare de câte ori nu ați auzit expresia „mănânci, dar nu te hrănești!”? Ca și mulți alții, și eu m-am gândit ce ar însemna asta.  Bunicul avea o vorbă: „Mănânc primăvara verdețuri, de Paști, mănânc miel și salate, vara nu îmi lipsesc roșiile, vinetele, ardeii și toate celelalte legume, pe care le găsesc în grădină, toamna aleg conopida, varza şi toate cele de toamnă. Iarna nu îmi lipsește purcelul cu toate peparatele din această carne. Sunt pefect sănătos şi nici nu mă plictisec de nicio mâncare.” Asta îmi spunea bunicul când îl întrebam cum de este sănătos şi are toţi dinţii perfect albi fără tratamente. Completa spunând că „în fiecare sezon, mănânc altceva.” Ei bine, bunicul chiar știe ce spunea și chiar așa era. El se hrănea. Nu se plictisea de niciun aliment și era sănătos tun!

Sunt curioasă, tu cum mănânci? Eşti adepta/adeptul principiului că nu cantitatea, ci calitatea alimentelor este „cheia” pentru o sănătate bună? Crezi că viaţa depinde de ceea ce mâncăm sau am fost creaţi ca să mâncăm şi să ne satisfacem absolut toate capriciile culinare?

Este un proverb, cred, care sună fix aşa: „mănânci ca să traieşti sau trăieşti ca să mănânci?” Când l-am auzit pima dată, acum mulţi, mulţi ani, nu am înţeles din prima ce vrea să însemne. Pe vremea aceea, credeam că orice înghiţitură, fie ea de orice, mai ales de dulce, cu aromă de vanilie, cu o textură cât mai catifelată şi delicată precum a şerbetului de trandafiri, ori crocantă precum a cartofilor prăjiţi care merg de minune cu o friptură, toate acestea credeam că mă hrănesc. Aa! Şi să nu uit de cafeaua fierbinte din care nu lipseau laptele şi mierea, toate acestea garnisite din plin cu diferite arome care mai de care mai sintetice.

Ei bine, am înţeles că nu orice aş mânca mă va hrăni, aşa cum am găsit explicaţia pentru faptul că un măr, un ou, puţin piept de curcan, o bucăţică de ciocolată neagră ori un pahar de ceai chiar poate alimenta organismul cu ceea ce are nevoie pentru a funcţiona foarte bine.

Am stat de vorbă şi despre acest subiect cu medicul nutriţionist Ruxandra Pleşea, care ne atrage atenţia la felul în care ne alegem mesele. „Sunt mese compuse din alimente care pot aduce organismului doar calorii goale. Mare atenţie că aceasta este o greşeală capitală în alimenţia şi foarte mulţi români cad în această capcană. Aviz amatorilor de cartofi prăjiţi!”

Fereşte-te de acele mâncăruri care conţin calorii goale:

FOLLOW ME

Unul din cele mai mari visuri ale noastre a fost să avem un ACASĂ al nostru 🏡  Odată ce visul acesta a devenit realitate, următorul pas a fost să avem o plasă de siguranță care să ne ofere ajutor în caz de neprevăzut. Sunt o persoană optimistă și nu pun răul înainte, dar nici nu stau liniștită că „mie nu mi se poate întâmpla”. Acolo unde am posibilitatea, prefer să fiu prevăzătoare. Acesta este motivul pentru care casa noastră are atât asigurare obligatorie, cât și facultativă:  ✨ Asigurarea obligatorie - este impusă de legislația în vigoare încă din anul 2008 și include cele trei catastrofe care pot distruge o locuință: cutremur, inundație din cauze naturale și alunecări de teren.   ✨ Asigurarea facultativă - deși nu este impusă de legislație, este necesară tocmai pentru că acoperă și alte riscuri, precum: incendiu, explozie, trăsnet, inundația cu apă provenită de la vecini, furt, vandalism etc. Noi am ales pentru siguranța căminului nostru Asigurarea de locuință cu extra acoperiri de la @groupama_asigurari, pentru că am putut să o personalizăm după nevoile noastre și am adăugat fix acele acoperiri de care noi am avut nevoie. În plus, noi am optat si pentru clauza suplimentară de asistenta tehnică de urgență “Acasă”, prin intermediul careia un specialist vine la noi acasă și ne ajută în regim de urgență cu rezolvarea problemei.  Cu ajutorul lor ne simțim mult mai în siguranță, știind cât de mult ne-ar putea ajuta în cazul unui eveniment nefericit.
Unul din cele mai mari visuri ale noastre a fost să avem un ACASĂ al nostru 🏡 Odată ce visul acesta a devenit realitate, următorul pas a fost să avem o plasă de siguranță care să ne ofere ajutor în caz de neprevăzut. Sunt o persoană optimistă și nu pun răul înainte, dar nici nu stau liniștită că „mie nu mi se poate întâmpla”. Acolo unde am posibilitatea, prefer să fiu prevăzătoare. Acesta este motivul pentru care casa noastră are atât asigurare obligatorie, cât și facultativă: ✨ Asigurarea obligatorie - este impusă de legislația în vigoare încă din anul 2008 și include cele trei catastrofe care pot distruge o locuință: cutremur, inundație din cauze naturale și alunecări de teren.  ✨ Asigurarea facultativă - deși nu este impusă de legislație, este necesară tocmai pentru că acoperă și alte riscuri, precum: incendiu, explozie, trăsnet, inundația cu apă provenită de la vecini, furt, vandalism etc. Noi am ales pentru siguranța căminului nostru Asigurarea de locuință cu extra acoperiri de la @groupama_asigurari, pentru că am putut să o personalizăm după nevoile noastre și am adăugat fix acele acoperiri de care noi am avut nevoie. În plus, noi am optat si pentru clauza suplimentară de asistenta tehnică de urgență “Acasă”, prin intermediul careia un specialist vine la noi acasă și ne ajută în regim de urgență cu rezolvarea problemei. Cu ajutorul lor ne simțim mult mai în siguranță, știind cât de mult ne-ar putea ajuta în cazul unui eveniment nefericit.
  • cereale rafinate
  • fursecuri
  • carne prajită
  • pizza
  • hot-dog
  • hamburgeri
  • tot ce înseamnă fast-food
  • chipsuri
  • sosuri
  • maioneză
  • bomboane
  • caramele
  • batoane de ciocolată
  • vată de zahăr
  • bezele
  • bere
  • vin
  • băuturi alcoolice rafinate
  • sucuri din comerţ

„Alimentele care conţin aceste calorii goale aduc un aport foarte mare de calorii care nu ajută în niciun fel sănătatea, ba mai mult, fac rău pentru că sunt sărace în elemente nutritive. Tot ce aduc sunt… kilogramele nedorite. Alegeţi cu atenţie ceea ce puneţi în farfurie”, spune medicul nutriţionist Ruxandra Pleşea.

La polul opus, găsim alimentele care ne hrănesc. Sunt acelea cu calorii bune, adică fără multe calorii sau deloc dacă nu consumăm cantităţi mari, alimente recomandate în dietele de slăbire sau în tratarea diferitelor afecţiuni.

Nu ar trebui să ne lipsească din bucătărie legumele şi fructele:

  • broccoli
  • andive
  • păpădie
  • pătrunjel
  • conopidă
  • ceapă
  • aredi iute
  • alge marine
  • ananas
  • rodii
  • cartof consumat fără grăsimi, dar cu alte legume
  • castane
  • carne de curcan
  • castravete
  • roşii
  • ridichi
  • sfeclă
  • morcov
  • fasole verde
  • hrean
  • lămâie
  • migdale
  • napi
  • mure
  • seminţe de in
  • urzici
  • ţelină
  • vinete
  • varză

Iată câteva ceaiuri sau condimente pe care trebuie să le includem în dieta zilnică:

  • anghinare
  • anason
  • cardamonul
  • coada-calului
  • cimbru
  • chimen
  • coriandru
  • ghimbir
  • dafin
  • mărar
  • mentă
  • muşeţel
  • rozmarin
  • scorţişoară
  • şofran

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării pe site reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile.