#TIPS&TRICKS

5 vitamine care te scapă de Alzheimer. Uite unde le găsești

Scris de Laura P la 23 ianuarie 2020

Pentru a putea funcționa corect, creierul are nevoie de 5 vitamine esențiale. Acestea se ia în mare parte din alimente, însă există și mici excepții. De exemplu, vitamina ”K” necesară creierului se produce în organism cu ajutorul unor bacterii intestinale. De altfel, vitamina D o luăm de la razele solare care, uneori sunt insuficiente. Alături de vitaminele B, C și E acestea lucrează pentru a îmbunătăți memoria, starea de spirit și consolidează abilitățile cognitive.

1. Vitamina B

După cum se știe, vitamina B este de efapt un complex de vitamine. Din componența sa face parte vitamina B1, B2 , etc. Acestea se găsesc în aceleași alimente, de regulă , însă au funcții separate și importante. Supranumită și „vitamina bunei dispoziții” sau „vitamina performanței intelectuale”, vitamina B1 este indispensabilă sănătății fizice și psihice, având efecte benefice asupra sistemului nervos, digestiv, dar și la nivelul mușchilor și chiar al inimii.

Publicitate

De regulă putem lua această vitamină din:


-legume verzi cu frunze,
-pește,
-ouă,
-carne,
-banane,
-morcovi,
-cartofi,
-arahide,
-mazăre.

2. Vitamina C

Vitamina C este solubilă, asta înseamnă că corpul nostru nu o păstrează. Așadar, ar trebui să ne aprovizionăm organismul constant cu această vitamină. Este esențială pentru creșterea și repararea țesuturilor din tot corpul. Această vitamină vindecă rănile, menține oasele sănătoase, dar și dinții.

Publicitate

Alimente care conțin vitamina C:

-portocale,
-lămâie,
-ardei verde,
-papaya,
-grepfruit,
-mango,
-broccoli,
-roșii,
-conopida,
-varză,
-sucuri de citice.

3. Vitamina D

Lumina Soarelui este o sursă naturală din care putem lua această vitamină. Ea ajută la absorbția calciului și a forfoului în organism. De altfe, este important să luăm o doza necesară de vitamina D pentru că altfel riscăm să facem osteoporoză. Ea îmbunătățește starea de spirit și memoria. Expunerea îndelungată la Soare poate dăuna grav sănătății. 10 minute de expunere la soare sunt suficiente pentru a lua necesarul de vitamine.

Publicitate

Alimente care conțin vitamina D:

– somonul,
– sardinele,
– gălbenușurile de ou ,
– creveții,
– laptele,
– iaurtul,
– sucul de portocale.

4. Vitamina E

Reduce riscul bolilor de inimă, cancer, Alzheimer, diabet și artrită reumatoidă. Ajută la îmbunătățirea sănătății creierului și stimulează memoria.

Alimente care conțin vitamina E:

-ouă,
-nuci,
-semințe de Floarea Soarelui,
-cartofii dulci,
-avocado
-sparanghel.

5. Vitamina K

Joacă un rol important în prevenirea cheagurilor de sânge. Construiește oase mai puternice și previne bolile de inimă. Studiile au arătat că vitamina K este eficientă în lupta cu cancerul la plămâni, prostată, colon și stomac.

Alimentele care contin vitamina K sunt:

-varza,
-spanac,
-pătrunjel,
-varza de Bruxelles
-broccoli.

Publicitate


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

--