5 semne ale deficitului de vitamine

Când corpul încearcă să ne spună că ceva e în neregulă, semnalele pot fi uneori surprinzătoare… De vreme ce mâncăm mai ales alimente procesate e destul de simplu să înregistrăm carențe de vitamine și minerale (dieta nu e echilibrată sau asimilarea e defectuoasă). Poate că nu ne îmbolnăvim dar fiziologic, organismul suferă și atunci ne dă semnale ciudate, la prima vedere.

ela_cocos  vitmains_vegetables

Am descoperit că există cinci semnale de bază princare organismul ne spune: oprește-te o secundă. Am nevoie de o reîncărcare sau de o ajustare adietei.

Indiciul nr. 1: crăpături la colțurile gurii

Deficiență de fier, zinc, vitamina B niacină (B3), riboflavin (B2) și B12. E o carență des întâlnită la vegetarieni.

Soluția: să include în meniu carnea de pui, somonul, tonul, ouăle, scoicile, roșiile uscate natural, alune și linte. Absorbția fierului este accelerată de vitamina C care luptă și contra infecțiilor.

Indiciul nr. 2: iritații roșii pe față și căderea părului.

FOLLOW ME

3 lecții despre sustenabilitate pe care le-am luat cu mine și în 2023 👆🏻  Anul trecut am fost implicată într-un proiect care mi-a plăcut extrem de mult din toate punctele de vedere: #FaptePentruUnViitorMaiBun by @lidlromania.  Având 3 copii cu vârste atât de diferite, nu aveam cum să nu observ cât de mult evoluează lucrurile în tot ceea ce ține de creșterea lor de la un copil la altul.  Dacă în 2006, când am devenit mamă pentru prima oară, preocuparea pentru mediu era extrem de puțin abordată, în 2018, când s-a născut Nicholas, lucrurile stăteau complet diferit. Între timp, Alesia avea și ea deja 6 ani și era deja mica noastră ecologistă pentru că școala ei pune foarte mult accent pe subiectele ce țin de protejarea Planetei. 🌎  În prezent, avem la îndemână foarte multă informație despre sustenabilitate, dar și foarte multe modalități prin care să reușim ca prin obiceiurile noastre de zi cu zi să lăsăm o amprentă cât mai puțin dăunătoare în urma noastră.  Cele mai simple lucruri pe care le putem face începând de azi:  🌿 să consumăm mai multe produse de la producători locali
🌿 să evităm cât mai mult risipa alimentară
🌿 să ne îndreptăm mai mult atenția către alimentele BIO, crescute cu etică și respect pentru mediul înconjurător  Lumea din jurul nostru este într-o continuă schimbare și îmi doresc ca eu să fiu de partea bună a baricadei. Le datorez asta copiilor mei, pentru un viitor mai bun!  Tu ce #FaptePentruUnViitor mai bun ți-ai propus să faci?
3 lecții despre sustenabilitate pe care le-am luat cu mine și în 2023 👆🏻 Anul trecut am fost implicată într-un proiect care mi-a plăcut extrem de mult din toate punctele de vedere: #FaptePentruUnViitorMaiBun by @lidlromania. Având 3 copii cu vârste atât de diferite, nu aveam cum să nu observ cât de mult evoluează lucrurile în tot ceea ce ține de creșterea lor de la un copil la altul. Dacă în 2006, când am devenit mamă pentru prima oară, preocuparea pentru mediu era extrem de puțin abordată, în 2018, când s-a născut Nicholas, lucrurile stăteau complet diferit. Între timp, Alesia avea și ea deja 6 ani și era deja mica noastră ecologistă pentru că școala ei pune foarte mult accent pe subiectele ce țin de protejarea Planetei. 🌎 În prezent, avem la îndemână foarte multă informație despre sustenabilitate, dar și foarte multe modalități prin care să reușim ca prin obiceiurile noastre de zi cu zi să lăsăm o amprentă cât mai puțin dăunătoare în urma noastră. Cele mai simple lucruri pe care le putem face începând de azi: 🌿 să consumăm mai multe produse de la producători locali 🌿 să evităm cât mai mult risipa alimentară 🌿 să ne îndreptăm mai mult atenția către alimentele BIO, crescute cu etică și respect pentru mediul înconjurător Lumea din jurul nostru este într-o continuă schimbare și îmi doresc ca eu să fiu de partea bună a baricadei. Le datorez asta copiilor mei, pentru un viitor mai bun! Tu ce #FaptePentruUnViitor mai bun ți-ai propus să faci?

Deficiență de biotină (B7), cunoscută drept vitamina părului. Corpul stochează vitamine solubile în grăsime (A, D, E și K) dar nu și complexul B solubil în apă. De exemplu, cei care fac body building: dacă veți consuma ouă crude, avidina (proteina) inhibă absorbția biotinei.

Soluția: ouă gătite (se pierde astfel avidina), somon, avocado, ciuperci, conopidă, soia, nuci, banana, zmeură.

Indiciul nr. 3: bubițe roșii și albe – similare cu cele acneice, pe brațe, coapse și fese.

Deficiența: acizi grași și vitamina A și D.

Soluția: micșorarea cantității de grăsime saturată și focusarea pe alimente precum somonul, sardinele, nucile, migdalele, semințele de chia. Pentru vitamina A, legumele cu frunze verzi și cele colorate (morcov, cartof dulce, ardei gras) sunt ideale pentru că sunt bogate în betacaroten, precursorul vitaminei A.

Indiciul nr. 4: furnicături în degete și corp amorțit.

Deficiența: vitamina B (B9, B6 și B12). Lipsa vitaminei B alimentează anxietatea, depresia, oboseala, anemia și tulburările hormonale.

Soluția: spanac, asparagus, mazăre, fasole, ouă, caracatiță, scoici și carne de pui.

Indiciul nr. 5: crampe musculare și cârcei în degetele de la picioare, arcada piciorului și în coapse.

Deficit de magneziu, calciu și potasiu.

Soluția: banana, migdale, alune, suc de fructe, cireșe, mere, grapefruit, broccoli, varza, spanac, păpădie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării pe site reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile.