8 METODE prin care poți să scapi de STRES


Psihologii sunt specialiști care ne ajută să rezolvăm problemele, să depășim temerile și să ne înțelegem pe noi înșine, astfel încât să ne simțim în largul nostru. Cu toate acestea, ei sunt, de asemenea, oameni și, la fel ca noi toți, sunt supuși stresului, pe care trebuie să-l combată cumva.

1. Scrie-ți gândurile

John Duffy,  un psiholog clinic, spune: „Pentru a elimina stresul, eu scriu. Gânduri, situații, despre relațiile mele cu oamenii, idei pentru articole viitoare. Îmi scriu și structrez tot ce îmi vine în minte. Acest proces creativ este eficient, pentru că sunt distras de probleme, mintea este curățată și tensiunea dispare. După aceea, mă pot uita deja la lucruri dintr-o perspectivă nouă.

2. Gătește, dar fii foarte atent la ingrediente


Psihoterapeut, scriitor și profesor Geoffrey Samburu folosește mai multe moduri de a face față stresului:

„Când sunt nervos, îmi place să mănânc bine. Dar trebuie să fie o masă sănătoasă sau un fel de mâncare nou pentru mine. Când mă duc la cumpărături, iau produse care să-mi ajungă pentru o lungă perioadă de timp, aleg ingredientele potrivite, apoi le tai ușor, pregătesc masa și încet, cu plăcere, mănânc felul de mâncare. Și adesea postez pe Facebook pentru ca prietenii mei să mă invidieze! ”

FOLLOW ME

Statisticile cu privire la accidente rutiere din România sunt extrem de triste… 
Mă număr printre cei care au fost implicați în accidente. Deși eram în oraș și circulam cu viteză mică, în impact, mașina a avut daună totală. I-am mulțumit lui Dumnezeu că eu nu am pățit nimic și că Alesia nu mai era cu mine în mașină, o lăsasem la școală. 
Dar știți cum își punea centura până atunci? Cu smiorcăieli și milogeală. 
Așa se punea și Nicholas în scaun până la acest experiment la care l-am luat să asiste și să vadă ce se poate întâmpla. 
Putem să le explicăm copiilor în multe feluri de ce un lucru e periculos, însă, din păcate, cel mai bine funcționează atunci când se conving singuri. 
Experimentul pe care l-am făcut pentru campania #CelMaiSigurLoc inițiată de @omvpetrom și Poliția Română a fost unul dur, dar vă recomand să arătați filmările copiilor voștri sau altor membri ai familiei care nu înțeleg de ce e important să fim asigurați în mașină. 
Nicholas se pune singur acum în scaun și sunt pregătită să-i reamintesc de acest experiment atunci când va uita și va proceda altfel. 
De ce? 
Conform informațiilor primite de la Poliția Română și Petrom: 
În 2021, 2159 de copii au fost victime pe şoselele din România. Asigurarea corectă, la fiecare drum, este cea mai bună șansă în caz de impact, iar riscurile să păţească ceva scad vertiginos. 
👉🏻 Cum îți asiguri copilul? 
Sistemele de siguranță și dispozitivele de fixare, precum scoica de protecție, scaunul auto și înălțătorul, îl protejează pe cel mic atunci când călătoriți împreună. Acestea sunt obligatorii din prima zi de viață până când copilul ajunge la înălțimea de 1,35 m 
👉🏻 Cum alegi corect un dispozitiv de protecție? 
🤍 să fie potrivit cu vârsta, înălțimea sau greutatea copilului tău
🤍 să fie potrivit pentru mașina ta, în funcție de sistemul de prindere
🤍 să fie certificat în urma unui test de impact independent (ADAC, OAMTC, Plus, NHSA, Which, RACE) 
⚠️ asigură-l pe cel mic corect, conform nevoilor lui
⚠️ nu ține niciodată copilul în brațe atunci când mergeți cu mașina
⚠️ poartă întotdeauna centura de siguranță
⚠️ fii un model pentru copilul tău: acționează cum ai vrea să acționeze el!
Statisticile cu privire la accidente rutiere din România sunt extrem de triste… Mă număr printre cei care au fost implicați în accidente. Deși eram în oraș și circulam cu viteză mică, în impact, mașina a avut daună totală. I-am mulțumit lui Dumnezeu că eu nu am pățit nimic și că Alesia nu mai era cu mine în mașină, o lăsasem la școală. Dar știți cum își punea centura până atunci? Cu smiorcăieli și milogeală. Așa se punea și Nicholas în scaun până la acest experiment la care l-am luat să asiste și să vadă ce se poate întâmpla. Putem să le explicăm copiilor în multe feluri de ce un lucru e periculos, însă, din păcate, cel mai bine funcționează atunci când se conving singuri. Experimentul pe care l-am făcut pentru campania #CelMaiSigurLoc inițiată de @omvpetrom și Poliția Română a fost unul dur, dar vă recomand să arătați filmările copiilor voștri sau altor membri ai familiei care nu înțeleg de ce e important să fim asigurați în mașină. Nicholas se pune singur acum în scaun și sunt pregătită să-i reamintesc de acest experiment atunci când va uita și va proceda altfel. De ce? Conform informațiilor primite de la Poliția Română și Petrom: În 2021, 2159 de copii au fost victime pe şoselele din România. Asigurarea corectă, la fiecare drum, este cea mai bună șansă în caz de impact, iar riscurile să păţească ceva scad vertiginos. 👉🏻 Cum îți asiguri copilul? Sistemele de siguranță și dispozitivele de fixare, precum scoica de protecție, scaunul auto și înălțătorul, îl protejează pe cel mic atunci când călătoriți împreună. Acestea sunt obligatorii din prima zi de viață până când copilul ajunge la înălțimea de 1,35 m 👉🏻 Cum alegi corect un dispozitiv de protecție? 🤍 să fie potrivit cu vârsta, înălțimea sau greutatea copilului tău 🤍 să fie potrivit pentru mașina ta, în funcție de sistemul de prindere 🤍 să fie certificat în urma unui test de impact independent (ADAC, OAMTC, Plus, NHSA, Which, RACE) ⚠️ asigură-l pe cel mic corect, conform nevoilor lui ⚠️ nu ține niciodată copilul în brațe atunci când mergeți cu mașina ⚠️ poartă întotdeauna centura de siguranță ⚠️ fii un model pentru copilul tău: acționează cum ai vrea să acționeze el!

3. Încordează-ți mușchii

Psihoterapeutul american Kevin Chapman folosește metoda de relaxare progresivă a mușchilor pentru combaterea stresului, metodă ce a fost dezvoltată în 1920.

Principiul este simplu: după orice tensiune puternică, există o relaxare puternică. Trebuie să-ți încordezi mușchii timp de 10 secunde, și apoi timp de 20 de secunde să te concentrezi asupra simțului ulterior de relaxare.

În total, au fost dezvoltate 200 de exerciții pentru toate grupurile de mușchi.

4. Reacționează corect sau nu reacționa deloc

Psihologul Susan Krauss Uitbourn nu se lupta cu stresul, mai degrabă încearcă să-l prevină. Pentru aceasta, are o mantra, pe care o repetă atunci când se află într-o situație stresantă. Ea spune: „Nu pot schimba situația, dar îmi pot schimba reacția.”

O reacție pozitivă la un eveniment negativ ajută nu numai la evitarea stresului, ci și la obținerea unei experiențe, dacă privești situația ca pe un test și înveți din greșeli.

5. Oprește gândurile negative

Psihologul Martin Seligman te sfătuiește să folosești o metodă simplă și foarte populară pentru a emilina gândurile inutile.

Bate din palme și strigă ” Opriți-vă! Mă voi gândi mai târziu la asta! “. Poți purta, de asemenea, o bandă elastică pe încheietura mâinii și să tragi de ea când este nevoie. Utilizează acești stimuli pentru a opri ciclul gândurilor și pentru a amâna problema pentru un timp. Apoi încercă să îți îndrepți atenția către un un anumit obiect sau ocupație.

6. Alocă o oră pentru a face ceea ce-ți place

Psihoterapeutul Amy Przeworski te sfătuiește să aloci o perioadă de timp pentru a face doar ceea ce te pasionează. Citește, desenează, mănâncă ceva gustos – în general, fă ceea ce îți place. Fără muncă, responsabilități, gânduri negative și tot ceea ce nu îți place și care îți strică starea de spirit.

7. Stimulează nervii

Metoda neobișnuită, dar eficientă , bazată pe fiziologie, oferită de terapeutul Toni Bernhard. De mai multe ori, glisează cu degetul arătător peste buze. Această mișcare afectează nervii de pe suprafața buzelor, stimulează sistemul nervos și te ajută să te calmezi rapid.

8. Încearcă diferite metode clasice

De exemplu, psihologul clinic și autorul cărții ” Viața cu depresia ” Deborah Serani încearcă să-i dea corpului ceea ce-și dorește atunci când se simte stresată. „Eu folosesc tot ceea ce-mi trezește emoții. De exemplu, pot să stau în mașină și să ascult jazz la radio, să pictez, să stau într-o cadă fierbinte sau să mă bucur de un ceai aromat „.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării pe site reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile.