Pe Rucsandra Hurezeanu o admir, o urmăresc și o ascult de multă vreme și de fiecare dată când mi se ivește ocazia. Este, literalmente, acea femeie de la care nu îți poți lua ochii. Este frumoasă, elegantă, discretă, delicată și determinată în egală măsură, iar toate acestea par să o îmbrace într-o aură unică, ce o definesc întru totul. Un model de business demn de urmat, o familistă convinsă, un profesionist autentic, aceasta este, fără niciun dubiu, una dintre femeile cu care România se mândrește. Astăzi mă mândresc și eu pentru că am avut ocazia să o întâlnesc și să stăm de vorba despre compania pe care o conduce cu succes de opt ani de zile, Ivatherm, despre entuziasmul pe care îl depune în tot ceea ce face, despre frumusețe, curaj și una dintre valorile sale de căpătâi: familia.
Rucsandra Hurezeanu este una dintre cele mai discrete prezențe feminine din România și, cu toate acestea, unul dintre cele mai puternice modele de business românesc. Dacă ar fi să vă autodescrieți, cum ați răspunde la întrebarea: cine este și ce face Rucsandra Hurezeanu?
Majoritatea oamenilor răspund la această întrebare prin a spune “sunt medic », « sunt om de afaceri », dar eu n-am să cad în capcana asta (ha,…). Sunt o femeie fericită în majoritatea timpului, foarte optimistă și mereu în ajutorul celorlalți. În momentele în care lucrurile nu-mi ies așa cum aș vrea, încerc să-mi amintesc că pe lumea asta există oameni cu probleme cu adevarat grele și care totuși se bucură de viață mai mult decât alții. Sunt în fiecare zi recunoscătoare pentru ce am primit de la Dumnezeu, pentru copiii mei, familia mea și, bineîțeteles, pentru faptul că Ivatherm este una dintre cele mai apreciate și vândute mărci de dermo-cosmetice din România.
Cum a luat naștere o afacere 100% româneasca și, mai ales, într-un sector delicat precum cel de beauty? De la ce a pornit totul?
Ivatherm a luat naștere dintr-o pasiune a mea mai veche pentru cosmetice, parfumuri, texturi și esențe îmbinată cu o lungă experiență în industria farmaceutică, în marketing și vânzări. Cum toții avem nevoie de provocări tot timpul, m-am simțit la un moment dat pregătită să creez primul brand românesc de dermo-cosmetice cu apă termală Herculane. Am găsit pentru produsele mele apa termală ce vine din cea mai veche sursă de apă termală din Europa. Proprietățile ei antiiflamatorii, calmante și antiiritante pentru piele sunt benefice îngrijirii pielii sensibile.
De unde pasiunea dvs. pentru domeniul de beauty și de ce “Ivatherm”?
Piața produselor cosmetice de farmacie are o tendință ascendentă peste tot în lume datorită creșterii incidenței pielii sensibile și a alergiilor, prin schimbările climatice și ale obiceiurilor de viață. Am văzut aici o mare oportunitate. Pe de altă parte este o piață de prestigiu pentru că oferă garanția siguranței prin halatul alb din spatele rafurilor farmaciei și, nu în ultimul rând, este piața pe care o cunosc cel mai bine, după 6-7 ani de experiență în industrie.
Reprezintă brandurile românești o nișă ofertantaă atât pe plan local, cât și pe plan internațional?
Cred că Ivatherm a demonstrat că și noi, românii, putem crea produse performante, eficiente, produse la cele mai înalte standarde de calitate. Am ales să externalizez producția și formularea produselor în Franța pentru a avea această expertiză franceza atât de faimoasă în cosmetologie. Cred că Ivatherm este un model pentru industria românească în general, deoarece utilizăm resursele noastre naturale combinate cu tehnologia țărilor avansate. Viziunea noastră a fost îmbinarea tradiției cu inovația pentru crearea de produse inovatoare și performante pentru păstrarea sănătații și frumuseții pielii.
Dacă cineva se gândeşte să vă urmeze exemplul de business, ce i-aţi sfătui să facă pentru a reuşi sau la ce ar trebui să se aştepte? Este uşor să „dai lovitura” pe o piaţa ca aceasta?
E greu să « dai lovitura », nu cred că o marcă de cosmetice e genul de afacere unde cineva a dat lovitura fără foarte mulți ani de muncă și inovație continuă și uriașe eforturi de marketing. Să construiești credibilitatea și notorietatea unei marci, să muncești să-i îmbunătațești portofoliul de la an la an a însemnat pentru noi o muncă continuă de opt ani de zile.
Sunteţi foarte frumoasă, elegantă şi discretă. Cum reuşiţi să vă păstraţi frumusetea, dar și acest aer permanent de prospețime?
Vă mulțumesc pentru aprecieri. Îmi propun să mă bucur de ceea ce am în fiecare zi și entuziasmul pe care-l pun în tot ceea ce fac, probabil, e unul din secrete.
Aveţi un secret anume pentru îngrijire zilnică?
Alternez mai multe ritualuri de îngrijire. Unul dintre ele începe cu demachierea atentă cu loțiunea micelară care curață foarte bine în profunzime. După demachiere urmează pulverizarea apei termale din spray cu efect antiiritant ce calmează și împrospatează pielea. Apoi urmează aplicarea unei creme hidratante. Folosesc Aquafil Rich ce conține extras de panseluțe sălbatice și acționează prin creșterea sintezei de canale de apă, captând apa din derm și aducând-o înspre epiderm, menținându-i mai mult starea de hidratare. Aceste canale de apă au fost descoperite de doi americani care au primit Premiul Nobel în 2003, cu toate ca începutul cercetărilor a fost realizat de Prof. Dr. Benga din Cluj. Un alt produs pe care-l folosesc cu plăcere este crema UNA anti-aging cu celule stem vegetale, ingredient foarte inovator ce ajută la regenerarea celulelor stem din piele și mai conține Matrixyl 3000, cel mai vândut ingredient hidratant din lume. El crește sinteza de acid hialuronic în piele de 300 ori. Nu uit niciodată de fondul de ten Joviale care are o putere mare de acoperire, un efect mat pe toată durata zilei, o formulă fără parfum sau parabeni. Este o cremă hidratantă puțin pigmentată pe care o folosesc zilnic. Seara înainte de crema hidratantă sau antiaging folosesc două picături de Serum Synergy ce conține șapte uleiuri esențiale cu putere mare regeneratoare pentru piele. Apelez la un masaj facial o dată pe săptamână care, pe lânga relaxare, aduce beneficii în menținerea fermității, elasticității pielii și îmbunătațește drenajul limfatic.
Cum reuşiţi să vă păstraţi silueta?
Alergând după copii…glumesc, dar doar pe jumătate. Aleg cu grijă ce manânc și fac sport de 2-3 ori pe săptămână.
Foarte multe femei se gândesc că pentru a avea grijă de ele trebuie să cheltuie mulţi bani. O femeie cu un buget limitat ce poate face pentru a arăta bine? Cum poate aceasta să suplinească produsele scumpe? Sau, altfel spus, este posibil să arăti fabulous cu bani puțini?
Nu e nevoie de mulți bani pentru îngrijirea pielii, e doar o percepție greșită a celor care nu sunt foarte preocupate de îngrijire. Produsele cosmetice de farmacie, dermo-cosmeticele, sunt în palierul de mijloc al prețurilor, nici mari, nici mici, au poate prețul cel mai corect pentru ce oferă. Ingredientele active sunt în concentrații mai mari, produsele sunt testate clinic înainte de punerea lor pe piață, iar ambalajele simple, nesofisticate țintesc acel segment al femeilor care caută « conținutul, dincolo de suprafață ».
Cum aţi descrie femeia româncă?
Tenace, interesată de tot ce este nou, dinamică și debordând de farmec. Româncele sunt apreciate pentru atenția pe care o dau îngrijirii lor, pentru firea lor veselă și comunicativă, dar și pentru devotamentul față de familie. Sunt excelente femei de carieră, astfel ca în compania Ivatherm procentul femeilor este copleșitor în comparație cu cel al bărbaților, dar sunt preocupate și de familie și gospodărie.
Dacă ar fi să faceţi un clasament al celor mai importante lucruri în viaţă, care ar fi acestea pentru dvs.? De ce?
Fără îndoială, familia și copiii mei sunt cei mai importanți, apoi compania mea, Ivatherm, este ca și al treilea copil al meu. Bineînțeles, prietenii mei, oamenii dragi alături de care trăiesc bucuriile sau tristețile vieții – sunt la fel de importanți. Nimic nu este imposibil atunci când ai oamenii potriviți alături de tine. Iar dacă primești o înțelepciune odată cu înaintarea în vârstă, eu cred că ea înseamnă, în primul rând, felul în care știi să-ți păstrezi aproape oamenii care dau valoare vieții tale.