În fiecare zi vedem emblemele companiilor faimoase, dar rareori ne gândim la cine le-a creat și ce înseamnă cu adevărat. Iată poveștile din spatele unora dintre cele mai cunoscute companii:
1. Apple
Conform „legendei”, logo-ul Apple este dedicat matematicianului Alan Turing, care s-a sinucis mușcând un măr otrăvit. De fapt însă, lucrurile sunt mai simple – Rob Janoff a desenat un măr mușcat, deoarece unul întreg ar fi putut să fie confundat cu un alt fruct rotund.
2. Ferrari
Mulți oameni cred că simbolul Ferrari vine de la cai putere, dar nu e așa. Enzo Ferrari, în biografia sa, spune că silueta unui cal fusese pictată pe fuselajul avionului pilotului Italian Francesco Barakki. Mama lui Francesco i-a dăruit simbolul lui Enxo.
3. Wikipedia
FOLLOW ME
Globul a devenit simbolul enciclopediei globale, ceea ce nu e surprinzător. Bucățile din puzzle sunt în diverse limbi, iar fiecare dintre ele este marcată cu litere din diverse alfabete. Puzzle-ul lipsă sugerează că enciclopedia nu e completă și că or să apară constant noi informații.
4. Android
Designer-ul graphic Irina Block și echipa sa au inventat un logo cu un robot ușor de recunoscut. E amuzant, dar inspirația pentru crearea acestui roboțel verde simpatic e imagine ape care o vedem pe ușile toaletelor publice.
5. McDonald’s
În 1962, psihologul McDonald’s Luis Cheskina a propus să înlocuiască logo-ul, deoarece credea că arcurile literei M seamănă cu sânii unei femei, ceea ce, la un nivel subconștient, poate să crească pofta de mâncare și să le reamintească oamenilor de o copilărie fără griji.
6. Lacoste
În 1923, Rene Lacoste se plimba pe stradă cu căpitanul echipei sale și a observa într-un geam o sevietă din piele de crocodile. Ei s-au înțeles că Alan îi va da servieta dacă Renee câștigă următorul joc. Jurnaliștii au scris că el a luptat ca un crocodil, așa că imaginea acestei reptile a devenit emblema companiei sale.
7. BMW
Culorile alb și albastre auu fost alese de către creatorii emblemei în onoarea steagului bavarez.
8. Pinterest
La prima vedere, această emblemă pare simplă, dar dacă te uiți cu atenție vei observa că litera P este asemănătoare unui bold cu care poți fixa pe un panou diverse notițe. Același lucru este făcut de Pinterest, numai că totul se întâmplă în mediul virtual.
9. Starbucks
Nu toată lumea știe asta, dar femeia din logo-ul Starbucks este o sirenă cu două cozi, care și le ține pe fiecare în câte o mână. Imaginea a fost inspirată despre legendele despre Melusine, o sirenă cu două cozi care s-a căsătorit cu un muritor.
10. Pepsi
Și acest logo pare simplu, dar a costat un milion de dolari. Cei care l-au creat au ținut cont de proporțiile secțiunii de aur, considerate cele mai plăcute pentru ochiul uman.
Citește și: 10 logo-uri FAIMOASE a căror POVESTE nu o știai
Se pare că unele dintre cele mai cunoscute logo-uri din lume au fost dinadins create pentru a indica ceva mai mult decât frumusețea.
Iată semnificațiile secrete ale unor logo-uri faimoase.
1. Hyundai
Mulți sunt înclinați să creadă că logo-ul societății sud-coreene reprezintă prima literă din nume. De fapt, H simbolizează doi oameni (un client și un reprezentant al companiei) dând mâna.
2. Adidas
Numele e derivat de la fondator, Adolf Dassler. Logo-ul companiei s-a schimbat de-a lungul timpului, dar a inclus mereu trei dungi. Acum liniile formează un triunghi. Acesta simbolizează un munte, adică provocările pe care sportivii trebuie să le depășească.
3. Sony Vaio
Primele două litere formează un val, adică un simbol analog, iar ultimele două sunt similare numerelor 1 și 0, adică un simbol digital.
4. Amazon
La prima vedere, nu e nimic special la acest logo. De fapt, săgeata portocalie simbolizează un zâmbet, deoarece compania vrea să aibă clienți mulțumiți. Săgeata se întinde de la litera A până la litera Z, sugerând că această companie vinde absolut orice produs imaginabil.
vezi continuarea AICI