Dacă până acum v-aţi gândit că logo-urile sunt simple simboluri create pentru a te face să îţi amintești de un produs, ar fi cazul să aflaţi că unele dintre cele mai cunoscute logo-uri din lume au apărut ca urmare a unor poveşti extrem de interesante.
Dacă ai vrea să vezi ce a dus la apariţia unor astfel de logo-uri şi în ce mod acestea încorporează povestea din spatele lor, citeşte acest articol.
1. Hyundai
Multe persoane înclină să creadă că logo-ul comaniei sud coreenne Hyundai eşti pur şi simplu prima litera a acesteia însă, în realitate, H-ul simbolizează două persoane(un client şi un reprezentant al comapaniei) în timpul unei strângeri de mână.
2. Adidas
FOLLOW ME
Numele faimosului brand sportiv Adidas este derivat din numele fondatorului acestuia, Adolf Dassler. Deşi logo-ul companiei s-a schimbat pe parcursul timpului, acesta a inclus întotdeauna 3 dungi. La momentul actual, cele 3 dungi sunt aşezate astfel încât să formeze un triunghi. Aparent, triunghiul este o reprezentare a unui munte, simbol pentru încercările grele pe care trebuie să le depăşească sportivii pe parcursul pregătirii lor.
3. Apple
Rob Yanov, designerul care a conceput logo-ul companiei Apple, a explicat el însuşi modul în care i-a venit ideea acestuia „Am cumpărat un sac întreg de mere, le-am aşezat într-un castron şi am petrecut mai mult de o săptămână încercând să fac schiţe care să simplifice imaginea pe care o vedeam. Mușcatul dintr-un măr a făcut parte din experiment, abia apoi mi-am dat seama că a mușca(în engleză bite), sună la fel ca termenul informatic octet(în engleză byte).
4. Amazon
La prima vedere, logo-ul Amazon nu pare să ascundă nimic special. Însă acesta a fost desenat ţinându-se cont de filozofia companiei şi anume aceea ca toţi clienţii să fie fericiţi. Astfel, săgeata portocalie este desenată sub forma unui zâmbet, care se întinde de la litera A până la litera Z, marcând faptul că pe Amazon poţi să găseşti absolut orice produs ţi-ai putea imagina.
5. Toyota
Mulţi oameni au comparat logo-ul companiei japoneze producătoare de automobile Toyota cu imaginea unui cowboy purtând o pălărie. Însă în realitate, logo-ul reprezintă stilizarea unei găuri de ac cu un fir trecut prin ea. Acest lucru face trimitere la începuturile companiei, când aceasta obişnuia să producă maşini de ţesut. Cu toate acestea, dacă logo-ul ar fi secţionat în fracţiuni mai mici, acestea ar putea reprezenta pe rând toate literele din numele companiei.
6. Formula 1
Dacă vă veţi uita cu atenţie la spaţiul alb dintre litera „F” şi dungile roşii din logo-ul Formula 1, veţi observa faptul ca spaţiul alb reprezintă cifra 1. De asemenea, dungile roşii sunt menite a fi o reprezentare grafică a vitezei atinse în timpul curselor de Formula 1.
7. Toblerone
Toblerone, celebra companie de ciocolată cu sediul în Berna, Elveţia, a ascuns o siluetă stilizată a unui urs în logo-ul său, întrucât Berna mai este numit uneori şi Oraşul Urşilor.
8. BMW
Se consideră că partea centrală a logo-ului BMW simbolizează lamele rotative ale unui avion, acest lucru făcând trimitere la trecutul companiei care se ocupa cu producţia de tehnologie pentru aviaţie, însă în realitate acesta simbolizează doar o fracţiune din steagul bavarez, zona Germaniei de unde este orginară compania.
9. LG
Logo-ul companiei sud-coreene de electronice LG, este în realitate o imagine stilizată a feței unei persoane. Potrivit companiei, aceasta reprezintă dorinţa celor din companie de a păstra întotdeauna cele mai bune relaţii cu clienţii acestora.
10. Coca Cola
În logo-ul de renume mondial al companiei Coca-Cola, în spaţiul dintre literele „O” şi „L” se poate vedea în mod clar steagul Danemarcei. Deşi acest lucru este o pură coincidenţă, cei de la Coca-Cola nu s-au sfiit să folosească acest lucru în avantajul lor în campaniile de marketing din ţara Scandinavă.
Imi place foarte tare nr 1 si mi se pare rrprezentativ.