#Uncategorized

Află dacă ești într-o formă fizică bună

Scris de Astefanoaiei Cristiana la 20 mai 2021

În unele state, oamenii cheltuiesc peste 100 de lire sterline pe lună pentru un abonament la sala de gimnastică, și de multe ori fără rezultate vizibile. S-ar putea să nu ai nevoie neapărat de exerciții fizice intense.

Află cât de sănătos ești

Starea părului și a unghiilor

Publicitate

Pentru a începe, observă starea părului și a unghiilor. Lucrurile de care trebuie să îți faci griji în privința părului tău sunt:


Varfuri despicate
Lâncezeală
Scalp uscat

Dacă nu observi niciuna dintre aceste probleme, atunci suntem bucuroși să te anunțăm că examinarea ta de sănătate merge bine.În cazul unghiilor trebuie să observi dacă :

Publicitate

sunt fragile
se exfoliază
ai cuticule uscate care se desprind ușor (lipsa aportului de apă)

Ochii spun totul

O modalitate ușoară de a vedea dacă ai probleme cu ficatul sau rinichii, împreună cu bolile vaselor de sânge, este să arunci o privire asupra albului ochilor tăi. Ar trebui să fie:

Publicitate

Alb strălucitor sau o culoare de ouă
Dacă poți vedea vasele în ochi, acestea ar trebui să fie greu de remarcat.
Fără roșeață sau uscăciune

Această revizuire inițială poate părea că nu are nimic de-a face cu sănătatea ta, dar, de fapt, o face, și destul de mult. Starea ta generală de sănătate este compusă din mai mulți factori și combinația mai multor aspecte menționate mai sus poate determina dacă ai probleme în a te menține în formă și puternică. Nu le subestima.

Indice de masă corporal

Să ajungem la starea generală a corpului – greutatea și înălțimea. Potrivit datelor din studiul național privind examenul de sănătate și nutriție, 1 din 3 adulți poate fi considerat supraponderal. Obezitatea duce la vătămări grave ale corpului, incluzând, dar fără a se limita la: boli vasculare, atacuri de inimă și diabet. Una dintre măsurătorile pe care trebuie să le știi pentru a afla dacă ai o greutate sănătoasă este indicele de masă corporală. Pentru a –l calcula, trebuie să îți afli greutatea și să o împarți în funcție de înălțimea ta și să vezi dacă rezultatul se situează între 18,5 și 24,9 – orice lucru sub aceasta ar însemna că ești subponderal și orice număr peste aceasta ar însemna că ești supraponderal.

Simetria mușchilor

Nu este vorba numai de corpul care arată „drăguț”, simetria arată, de asemenea, că toate părțile corpului sunt dezvoltate într-o manieră sănătoasă și echilibrată. Dacă nu este simetric, ar putea indica probleme cu funcția musculară și poate agrava în continuare impactul asupra oaselor și coloanei vertebrale.

Mersul la toaletă

Uneori problemele legate de greutate sunt cauzate de metabolismul lent sau de funcționarea neregulată a intestinelor. Acum că am aruncat o privire la exteriorul corpului tău, să aruncăm o privire la ceea ce se întâmplă în interior.

Primul lucru pe care trebuie să-l verifici pentru a afla condiția de sănătate a stomacului tău este să vă verifici regimul de toaletă. Asigură-te că verifici:

Că te duci la toaletă cel puțin de câteva ori pe zi
Culoarea urinei tale este galben deschis (dacă este mai întunecată ar putea indica o varietate de probleme cu sănătatea ta)

Dacă observi oricare dintre problemele menționate mai sus, acestea ar putea fi semne unor afecțiuni grave, cum ar fi bolile de rinichi sau intestin, deci este necesar să acorzi atenție acestor semne.

Modul în care dormi

Somnul este timpul în care corpul tău se odihnește cel mai mult. Deci, trebuie să fie foarte sănătos pentru corpul tău să se relaxeze corect. Somnul tău este sănătos dacă:

Adormi în mai puțin de 20 de minute.
Dormi cel puțin 6 ore și mai puțin de 10 ore
Nu te trezești adesea în mijlocul nopții.
Patul / salteaua le oferă mușchilor posibilitatea de a se odihni.
Ești energic în timpul zilei.

Somnul sănătos este absolut esențial pentru bunăstarea ta. Dacă nu te odihnești suficient, metabolismul tău nu mai funcționează corect. Somnul afectează fiecare aspect al vieții tale de zi cu zi în mai multe moduri decât unul, așa că dormi bine!

Rezistența fizică

Dacă ești sigur că acumulezi suficientă energie în timpul nopții, să încercăm să verificăm dacă o poți folosi corect. Un adult sanatos poate face urmatoarele:

Cel puțin 150 de minute de activitate moderată
Aerobic pentru cel puțin 10 minute fără a obosi
10 flotări fără oprire
Sprint pentru 60 de secunde fără oprire

Notă: Acestea se adresează persoanelor sub vârsta de 50 de ani.

Publicitate

Alţii au citit şi despre:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

--