Ce faci când ai digestia lentă? Alimente care ne ajută stomacul și colonul

Problemele digestive sunt un loc comun al zilelor noastre. Cauza principală: stresul. Fie mâncăm prea mult, prea puțin, prea gras, prea dulce, prea repede, preocupați de gânduri grele, de dead line-uri și de obligații, fie suntem prea obosiți iar starea ne afectează buna funcționare a organismului. Fie consumăm prea multe alimente procesate care dezechilibrează flora intestinală.

Una din trei, un lucru e clar: ce ne facem atunci când suntem balonați? Sau constipați?

Varianta cea mai la îndemână o reprezintă ajustarea dietei. Alimentele ne pot ajuta în reechilibrarea și menținerea tranzitului intestinal.

Aloe vera

Aloe vera este o plantă cunoscută sub numele de „crinul desertului”. Deși, traditional, e folosită pentru a trata rănile deschise, ulcere, arsuri și infecții, în ultimii ani, ea a devenit populară datorită faptului că poate trata, de asemenea, aceste tipuri de afecțiuni interne.

Datorită conținutului enzimatic foarte mare; antibacterian, antifungic, antiviral și anti-inflamator, aloe vera a fost folosit cu succes pentru a trata o mare varietate de afecțiuni intestinale precum:

FOLLOW ME

3 lecții despre sustenabilitate pe care le-am luat cu mine și în 2023 👆🏻  Anul trecut am fost implicată într-un proiect care mi-a plăcut extrem de mult din toate punctele de vedere: #FaptePentruUnViitorMaiBun by @lidlromania.  Având 3 copii cu vârste atât de diferite, nu aveam cum să nu observ cât de mult evoluează lucrurile în tot ceea ce ține de creșterea lor de la un copil la altul.  Dacă în 2006, când am devenit mamă pentru prima oară, preocuparea pentru mediu era extrem de puțin abordată, în 2018, când s-a născut Nicholas, lucrurile stăteau complet diferit. Între timp, Alesia avea și ea deja 6 ani și era deja mica noastră ecologistă pentru că școala ei pune foarte mult accent pe subiectele ce țin de protejarea Planetei. 🌎  În prezent, avem la îndemână foarte multă informație despre sustenabilitate, dar și foarte multe modalități prin care să reușim ca prin obiceiurile noastre de zi cu zi să lăsăm o amprentă cât mai puțin dăunătoare în urma noastră.  Cele mai simple lucruri pe care le putem face începând de azi:  🌿 să consumăm mai multe produse de la producători locali
🌿 să evităm cât mai mult risipa alimentară
🌿 să ne îndreptăm mai mult atenția către alimentele BIO, crescute cu etică și respect pentru mediul înconjurător  Lumea din jurul nostru este într-o continuă schimbare și îmi doresc ca eu să fiu de partea bună a baricadei. Le datorez asta copiilor mei, pentru un viitor mai bun!  Tu ce #FaptePentruUnViitor mai bun ți-ai propus să faci?
3 lecții despre sustenabilitate pe care le-am luat cu mine și în 2023 👆🏻 Anul trecut am fost implicată într-un proiect care mi-a plăcut extrem de mult din toate punctele de vedere: #FaptePentruUnViitorMaiBun by @lidlromania. Având 3 copii cu vârste atât de diferite, nu aveam cum să nu observ cât de mult evoluează lucrurile în tot ceea ce ține de creșterea lor de la un copil la altul. Dacă în 2006, când am devenit mamă pentru prima oară, preocuparea pentru mediu era extrem de puțin abordată, în 2018, când s-a născut Nicholas, lucrurile stăteau complet diferit. Între timp, Alesia avea și ea deja 6 ani și era deja mica noastră ecologistă pentru că școala ei pune foarte mult accent pe subiectele ce țin de protejarea Planetei. 🌎 În prezent, avem la îndemână foarte multă informație despre sustenabilitate, dar și foarte multe modalități prin care să reușim ca prin obiceiurile noastre de zi cu zi să lăsăm o amprentă cât mai puțin dăunătoare în urma noastră. Cele mai simple lucruri pe care le putem face începând de azi: 🌿 să consumăm mai multe produse de la producători locali 🌿 să evităm cât mai mult risipa alimentară 🌿 să ne îndreptăm mai mult atenția către alimentele BIO, crescute cu etică și respect pentru mediul înconjurător Lumea din jurul nostru este într-o continuă schimbare și îmi doresc ca eu să fiu de partea bună a baricadei. Le datorez asta copiilor mei, pentru un viitor mai bun! Tu ce #FaptePentruUnViitor mai bun ți-ai propus să faci?

• ulcer, IBS, boala Crohn, colita
• infecții cu Candida
• infecții parazitare
• reflux acid
• constipație

Chefir de nucă de cocos

Sau apa de nucă de cocos fermentată este o băutură bogată în probiotice și enzime care susține echilibrul bacterian sănătos și ajuta la curățarea ficatului.

Chefirul de nucă de cocos accelerează hidratarea, recolonizarea intestinului și a membranele mucoase cu microfloră. Acesta conține, de asemenea, drojdii benefice care distrug drojdiile patogene precum ar fi Candida și ajută la curățarea, consolidarea și purificarea pereților intestinali astfel încât să poată deveni mai rezistenți la agenții patogeni periculoși (E. coli, salmonella și paraziți).

Facilitează asimilarea nutrienților, a complexului de vitamine B și a mineralelor.

Ceai de semințe de in

Este excelent pentru vindecarea colonului, mai ales dacă suferiți de sindromul intestinului permeabil sau de colon iritabil. Este o sursa excelentă de omega-3 acizi grași, fibre solubile și lignani (polifenoli), care creează un efect anti-inflamator și de lubrifiere – critice pentru recâștigarea sănătății digestive.

Acest ceai elimină problemele asociate cu consumul de semințe de in întregi (care nu se digera corect).

Varza roșie

Glutamina este o parte esențială a sistemului nostru digestiv și ajută la prevenirea și reconstruirea unui intestin permeabil. Glutamina s-a dovedit a fi eficace la persoanele cu colita ulcerativă, boala celiacă, boala Crohn și sindromul de intestin iritabil.

Varză roșie trece drept alimentul cel mai bogat în L-glutamina. Atunci când e stoarsă sau fermentată se asimilează cel mai bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării pe site reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile.