#TIPS&TRICKS

Dieta care a luat premiul Nobel. Mănâci tot ce vrei, nu faci sport dar slăbești și întinerești. Uite cum e posibil

Scris de Laura P la 22 iunie 2020

Yoshinori Ohsumi este un cercetător japonez specializat în biologie celulară. În vârstă de 75 de ani, câștigătorul premiului Nobel dă peste cap toate miturile legate de sport și alimentație.

Se pare că dieta invotatoare a lui Ohsumi contrazice teoria conform căreia dacă mâncăm puțin și des dăm jos mai repede. El se bazează pe procesul de înfometare. Exact! Când toată lumea spune că înfometarea nu face bine, el ne învață cum să ne înfometăm corect.

Publicitate

Spunem asta pentru că nu este suficient să te înfometezi. Este un întreg regim al vieții pe care trebuie să îl menții. Se pare că senzația de foame ajută la reciclarea depozitelor de mâncare vechi și inutile rezultatul fiind întinerirea. Acest proces poartă denumirea de autofagie.


Dieta care a luat premiul Nobel. Mănânci tot ce vrei, nu faci sport dar slăbești și întinerești

Se pare că tot ce trebuie să faci este să menți același număr de calorii pe care l-ai mânca și în mod normal, însă trebuie să micșorezi fereastra de mâncare. Fereastra de mâncare înseamnă intervalul orar din timpul zilei în care îți este permis să mănânci. De exemplu dacă te trezești dimineața la ora 7:00 și iei micul de jun la ora 8:00, dechizi fereastra alimentară la ora 8:00. Dacă iei cina între orele 20-22, fereastra ta rămâne deschisă pentru 12-14 ore pe zi.

Fereastra alimenară redusă influențează nivelul de colesterol, zahăr, poftă de mâncare sau greutate. În 2017 cercetătorii au verificat aceste ipoteze pe oameni și le-au micșorat fereastra alimentară de la 12, 8, 6 și 4 ore. Alimentele erau aceleași ca de obicei.Astfel s-a ajuns la concluzia că micșorarea ferestrei alimentare ajută organismul să scadă în greutate.

Publicitate

Nu este suficient să micșorăm acest program, trebuie să-l setăm în partea corectă a zilei.

Această dietă constă în trezirea la răsăritul soarelui, ora 6-7. Prima masă trebuie luată la 30-60 de minute după ce te-ai trezit. Micul dejun trebuie să fie cea mai consistentă masă a zilei. Trebuie să-ți începi munca după 2-3 ore de când te-ai trezit. Să micșorezi fereastra alimentară la 6-8 ore fără să reduci caloriile. Astfel ultima ta masă trebuie să aibă loc între orele 14-16.

Publicitate

Alţii au citit şi despre:


One thought on "Dieta care a luat premiul Nobel. Mănâci tot ce vrei, nu faci sport dar slăbești și întinerești. Uite cum e posibil"

  1. Tanta Florea spune:

    Da,și eu sunt obișnuită cu programul de aici din Italia. Mă trezesc la 6,30,mic dejun la7,prânzul la 11,30,merenda, gustare la15,dar nu pentru mine,doar pentru bătrână. Eu mă feresc. Cina la orele 18.Am 66de ani, 1,54m,și 68 kg.Ce aș putea să fac să fiu mai slabă. Multumesc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

 
--

Cel mai frumos cadou pentru o viitoare mamă