FORMULA SĂNĂTĂȚII: Cum să-ți menții sănătatea întreaga viață?

Sănătatea nu este foarte greu de menținut. Activitatea fizică, somnul, nutriția potrivită și alte câteva lucruri sunt părți ale așa-numitei formule a sănătății.

Iată câteva detalii despre această formulă:

1. Cel puțin 9000 de pași

Toată lumea știe că activitatea fizică este necesară pentru un organism sănătos, însă foarte puțini respectă acest lucru. Este recomandat să faci cel puțin 9000 de pași în fiecare zi. Fă-ți un program bine organizat și încearcă să-ți împarți timpul astfel încât să ai timp de o ieșire în parc, în fiecare zi. Acest lucru este valabil în special pentru cei care lucrează la birou, deci nu au un stil de viață activ.

1. 8 ore de somn

Orele de somn necesare sunt diferite pentru fiecare persoană, în funcție de vârstă. Cei mici ar trebui să doarmă între 14-17 ore pe zi, în timp ce adolescenților le sunt indicate 8-10 ore. Adulții se pot simți odihniți după 7-8 ore de somn. Astfel, activitatea din timpul zilei va putea fi efectuată cu succes, iar problemele de sănătate vor fi evitate.

FOLLOW ME

3 lecții despre sustenabilitate pe care le-am luat cu mine și în 2023 👆🏻  Anul trecut am fost implicată într-un proiect care mi-a plăcut extrem de mult din toate punctele de vedere: #FaptePentruUnViitorMaiBun by @lidlromania.  Având 3 copii cu vârste atât de diferite, nu aveam cum să nu observ cât de mult evoluează lucrurile în tot ceea ce ține de creșterea lor de la un copil la altul.  Dacă în 2006, când am devenit mamă pentru prima oară, preocuparea pentru mediu era extrem de puțin abordată, în 2018, când s-a născut Nicholas, lucrurile stăteau complet diferit. Între timp, Alesia avea și ea deja 6 ani și era deja mica noastră ecologistă pentru că școala ei pune foarte mult accent pe subiectele ce țin de protejarea Planetei. 🌎  În prezent, avem la îndemână foarte multă informație despre sustenabilitate, dar și foarte multe modalități prin care să reușim ca prin obiceiurile noastre de zi cu zi să lăsăm o amprentă cât mai puțin dăunătoare în urma noastră.  Cele mai simple lucruri pe care le putem face începând de azi:  🌿 să consumăm mai multe produse de la producători locali
🌿 să evităm cât mai mult risipa alimentară
🌿 să ne îndreptăm mai mult atenția către alimentele BIO, crescute cu etică și respect pentru mediul înconjurător  Lumea din jurul nostru este într-o continuă schimbare și îmi doresc ca eu să fiu de partea bună a baricadei. Le datorez asta copiilor mei, pentru un viitor mai bun!  Tu ce #FaptePentruUnViitor mai bun ți-ai propus să faci?
3 lecții despre sustenabilitate pe care le-am luat cu mine și în 2023 👆🏻 Anul trecut am fost implicată într-un proiect care mi-a plăcut extrem de mult din toate punctele de vedere: #FaptePentruUnViitorMaiBun by @lidlromania. Având 3 copii cu vârste atât de diferite, nu aveam cum să nu observ cât de mult evoluează lucrurile în tot ceea ce ține de creșterea lor de la un copil la altul. Dacă în 2006, când am devenit mamă pentru prima oară, preocuparea pentru mediu era extrem de puțin abordată, în 2018, când s-a născut Nicholas, lucrurile stăteau complet diferit. Între timp, Alesia avea și ea deja 6 ani și era deja mica noastră ecologistă pentru că școala ei pune foarte mult accent pe subiectele ce țin de protejarea Planetei. 🌎 În prezent, avem la îndemână foarte multă informație despre sustenabilitate, dar și foarte multe modalități prin care să reușim ca prin obiceiurile noastre de zi cu zi să lăsăm o amprentă cât mai puțin dăunătoare în urma noastră. Cele mai simple lucruri pe care le putem face începând de azi: 🌿 să consumăm mai multe produse de la producători locali 🌿 să evităm cât mai mult risipa alimentară 🌿 să ne îndreptăm mai mult atenția către alimentele BIO, crescute cu etică și respect pentru mediul înconjurător Lumea din jurul nostru este într-o continuă schimbare și îmi doresc ca eu să fiu de partea bună a baricadei. Le datorez asta copiilor mei, pentru un viitor mai bun! Tu ce #FaptePentruUnViitor mai bun ți-ai propus să faci?

Oamenii care dorm mai mult decât este recomandat, sunt predispuși la apariția unui accident vascular.

2. 7 pahare de apă

Deshidratarea poate schimba total starea de spirit, nivelul de energie și abilitatea de a gândi limpede fiind în pericol. De aceea, este recomandat să bei 7-8 pahare de apă pe zi. Totsuși, depinde și de activitățile pe care le faci. În timp ce faci sport, poți bea mai multă, dar, de exemplu iarna, vei bea mai puțină.

Nu trebuie să exagerezi. Organismul îți va cere atunci când va fi nevoie.

3. 6 minute de meditație

 

Meditația zilnică timp de 10 minute ajută la evitarea „rătăcirilor” mintale. Această practică este deosebit de eficientă pentru persoanele care sunt predispuse la gânduri tulburate de anumite probleme, care reapar zilnic. La început, vor fi suficiente și 6 minute pe zi.

Practica zilnică de 25 de minute a meditației face posibilă reducerea nivelului stresului în 3 zile. Deci, dacă te simți înghițit de probleme care nu au sfârșit, meditează. Desigur, problemele nu vor fi rezolvate singure, dar le poți privi dintr-un unghi diferit.

4. 5 fructe și legume pe zi

Fructele și legumele trebuie incluse în dieta unei persoane care dorește să rămână sănătoasă timp de mulți ani. În medie, ar trebui să consumi cel puțin 5,2 porții de fructe și legume pe zi pentru a reduce riscul de a dezvolta boli cardiovasculare, accident vascular cerebral, cancer și moarte prematură.

Un nou studiu spune că numărul de porții poate fi mărit la 8. În acest caz, riscul de boli devine și mai mic.

5. 4 pauze de odihnă

În timpul zilei de lucru o persoană ar trebui să fie întreruptă nu pentru o odihnă de o oră, ci pentru a face mai multe pauze mai scurte. În mod ideal, numărul lor ar trebui adus la 4.

În acest caz, te vei deplasa mai mult, lucru util pentru vasele de sânge.  Chiar și după o scurtă pauză,  productivitatea unei persoane crește.

6. 3 mese pe zi

Trebuie să mănânci de 3 ori pe zi. Ai posibilitatea să completezi mesele principale cu gustări. Totul depinde de preferințele tale. Greutatea se reflectă numai în numărul de calorii. Cercetătorii au negat afirmația că mesele frecvente accelerează metabolismul.

7. 2 ore fără telefon sau calculator înainte de culcare

Smartphone-urile și tabletele nu trebuie utilizate cu 2 ore înainte de culcare. Acest lucru afectează în mod negativ calitatea și cantitatea somnului, din cauza luminii emise de dispozitivele electronice. Din acest motiv, cantitatea de melatonină produsă înainte de culcare scade. De obicei, este mai ușor să adormi. Ca rezultat, sănătatea fizică a unei persoane suferă, iar nivelul stresului crește.

Este mai bine să citești o carte sau, de exemplu, să faci un plan pentru ziua de mâine.

8. 1 antrenament

După cum am mai spus, 10 mii de pași pe zi nu elimină alte exerciții fizice. Cercetătorii sunt convinși că o sesiune de sport zilnică ar trebui să aibă cel puțin o jumătate de oră. În acest caz, te vei simți mult mai bine. Și după un timp asemenea exerciții vor deveni un obicei util.

Formula de sănătate: Ca rezultat, toate informațiile pot fi colectate într-o formulă de sănătate simplă, care este de fapt disponibilă practic tuturor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării pe site reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile.