Ultimul articol pe care l-am scris inspirată de zona de antreprenoriat și pe care îl găsiți aici a avut mare succes așa că m-am gândit că ar fi utilă o privire mai atentă asupra acestei zone. A oamenilor care și-au luat propriul destin în mâini și, în limbaj comun, muncesc pentru ei.
Cum iese un antreprenor în evidență? Da, e bine să fii pasionat, adaptabil, răbdător…dar există calități mult mai subtile care fac din noi un antreprenor. Un articol recent de pe siteul dedicat Forumului Economic Mondial (de la Davos, Elveția) adună șapte semne că ai spirit antreprenorial, adunate pe baza experienței și a observării comportamentului tipic al celor care au pornit pe picioarele lor o afacere.
1. Nu ai liniște, nu ești niciodată mulțumit, întotdeauna îți dorești mai mult. Mind settingul tău nu e – a, bine, am terminat un proiect greu, acum mă pot relaxa. Ci…a, bine, am terminat un proiect greu, ce urmează? Iar dacă ne gândim la magicianul suprem al modei, Coco Chanel, modelul se verifică. A început cu o linie de pălării, s-a extins la haine pentru femei, bijuterii, accesorii și parfumuri. În 1971, anul în care a murit, Chanel a lăsat în spate nu doar unul dintre cele mai puternice branduri din industria modei dar și un imperiu financiar al cărui profit era de 160 de milioane de dolari / an.
Antreprenori precum Coco Chanel nu se opresc la primul success. Caută următoarea provocare! (foto tumblr)
2. Îți place și vrei să deții controlul! Provocarea cea mai mare o reprezintă abilitatea de a balansa nevoia de control și necesitatea de a lăsa oamenii talentați din echipa ta să îți facă treaba până la capăt! Elon Musk, Steve Jobs, Bill Gates sunt obsedați de control. Singura parte mai puțin bună a implicării CEO-ului în toate aspectele unui business e că poate încetini ritmul de lucru.
3. Ai toleranță ridicată la durere și la risc! Nu vorbesc de durerea fizică ci mai degrabă de faptul că, ținând cont că 75% din afaceri mor în faza de proiect, ai nevoie de multă răbdare și anduranță. Banii și bugetele vor reprezenta constant o problemă, vei munci foarte foarte mult, vei rămâne singur, pentru că sunt foarte puțini oameni care pot tine pasul cu ritmul tău de muncă. Vă puteți imagina că există antreprenori în serie care încep afaceri pe bandă rulantă și trec de fiecare data prin aceleași etape? :D…
FOLLOW ME
4. Ai o relație de dragoste-ură cu banii. Adică, antreprenorii se cam îndrăgostesc de a face bani destul de devreme în viață. De exemplu, tânărul Warren Buffet, era băiat de ziare pentru Washington Post iar după ce livra ziarele, făcea bani vânzând cam tot ce se putea, de la gumă, timbre la reviste. (foto forbes.com)
Dar, ceea ce îi motivează cu adevărat pe antreprenori nu tine neapărat de bani ci de satisfacția de a pune pe picioare o afacere și de a o controla.
5. Ești oaia neagră. Mulți antreprenori se descriu ca neputând să se integreze într-un grup sau să se ralieze la gândirea de grup, tradițională. Titanul tech Bill Gates, multimilionarii Ted Turner, Li Kashing, Richard Branson au recunoscut că așa au fost dar că, faptul că au văzut întotdeauna situațiile cu alți ochi, I-a ajutat.
6. Ceilalți cred că ești nebun. Ambițiile unui antreprenor depășesc limitele gândirii anturajului său iar spiritulsău vizionar poate păreanebunie. De exemplu, Ruth Handler, creatoarea păpușii Barbie a fost privită cu skepticism când, în anii 1950, propunea ca o păpușă să semene mai mult cu un adult și mai puțin cu un copil. Ideea I-a venit după ce a observant că fiica sa atunci când desenează păpuși acestea seamană mai mult cu adulții decât cu copiii. Restul e istorie.
7. Ești introvertit. Ca să conduci o afacere ar trebui să fii extrem de sociabil, nu? Nu chiar…Statisticile arată că 4 din 10 CEO ale companiilor de top – incluzând Google, sunt introvertiți. Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg e introvertit. Cercetările arată că introvertiții întrețin mult mai efficient spiritual de echipă decât extrovertiții. Sunt mai buni ascultători, trăsătură esențială pentru un lider.
Câte ai bifat din cele șapte? Spune-mi pe Facebook!;)