10 alimente pe care ar trebui să le consumi în timpul sarcinii


Alimentația joacă un rol important în viețile noastre de zi cu zi, iar în timpul sarcinii e foarte important să consumăm alimente care să ne ajute atât pe noi, cât și pe bebeluș. Așa că aș vrea să vă vorbesc astăzi despre 10 alimente pe care ar trebui să le consumi în timpul sarcinii.

Aceste alimente nu numai că te ajută să rămâi în formă maximă și să îți îmbunătățești stilul de viață. Au foarte multe beneficii și pentru bebeluș.

10 alimente pe care ar trebui să le consumi în timpul sarcinii:

Avocado


Avocado conține acizi grași omega-3 sănătoși care sunt foarte buni pentru dezvoltarea creierului copilului. Conținând aproape 20 de vitamine și minerale, consumul regulat de avocado ține sub control tensiunea arterială. Este benefic pentru sănătatea ochilor datorită luteinei care se găsește în el, este foarte important în timpul sarcinii pentru reparații celulare, iar datorită votaminei B previne șansele de infecție și boli.

Bananele

FOLLOW ME

Statisticile cu privire la accidente rutiere din România sunt extrem de triste… 
Mă număr printre cei care au fost implicați în accidente. Deși eram în oraș și circulam cu viteză mică, în impact, mașina a avut daună totală. I-am mulțumit lui Dumnezeu că eu nu am pățit nimic și că Alesia nu mai era cu mine în mașină, o lăsasem la școală. 
Dar știți cum își punea centura până atunci? Cu smiorcăieli și milogeală. 
Așa se punea și Nicholas în scaun până la acest experiment la care l-am luat să asiste și să vadă ce se poate întâmpla. 
Putem să le explicăm copiilor în multe feluri de ce un lucru e periculos, însă, din păcate, cel mai bine funcționează atunci când se conving singuri. 
Experimentul pe care l-am făcut pentru campania #CelMaiSigurLoc inițiată de @omvpetrom și Poliția Română a fost unul dur, dar vă recomand să arătați filmările copiilor voștri sau altor membri ai familiei care nu înțeleg de ce e important să fim asigurați în mașină. 
Nicholas se pune singur acum în scaun și sunt pregătită să-i reamintesc de acest experiment atunci când va uita și va proceda altfel. 
De ce? 
Conform informațiilor primite de la Poliția Română și Petrom: 
În 2021, 2159 de copii au fost victime pe şoselele din România. Asigurarea corectă, la fiecare drum, este cea mai bună șansă în caz de impact, iar riscurile să păţească ceva scad vertiginos. 
👉🏻 Cum îți asiguri copilul? 
Sistemele de siguranță și dispozitivele de fixare, precum scoica de protecție, scaunul auto și înălțătorul, îl protejează pe cel mic atunci când călătoriți împreună. Acestea sunt obligatorii din prima zi de viață până când copilul ajunge la înălțimea de 1,35 m 
👉🏻 Cum alegi corect un dispozitiv de protecție? 
🤍 să fie potrivit cu vârsta, înălțimea sau greutatea copilului tău
🤍 să fie potrivit pentru mașina ta, în funcție de sistemul de prindere
🤍 să fie certificat în urma unui test de impact independent (ADAC, OAMTC, Plus, NHSA, Which, RACE) 
⚠️ asigură-l pe cel mic corect, conform nevoilor lui
⚠️ nu ține niciodată copilul în brațe atunci când mergeți cu mașina
⚠️ poartă întotdeauna centura de siguranță
⚠️ fii un model pentru copilul tău: acționează cum ai vrea să acționeze el!
Statisticile cu privire la accidente rutiere din România sunt extrem de triste… Mă număr printre cei care au fost implicați în accidente. Deși eram în oraș și circulam cu viteză mică, în impact, mașina a avut daună totală. I-am mulțumit lui Dumnezeu că eu nu am pățit nimic și că Alesia nu mai era cu mine în mașină, o lăsasem la școală. Dar știți cum își punea centura până atunci? Cu smiorcăieli și milogeală. Așa se punea și Nicholas în scaun până la acest experiment la care l-am luat să asiste și să vadă ce se poate întâmpla. Putem să le explicăm copiilor în multe feluri de ce un lucru e periculos, însă, din păcate, cel mai bine funcționează atunci când se conving singuri. Experimentul pe care l-am făcut pentru campania #CelMaiSigurLoc inițiată de @omvpetrom și Poliția Română a fost unul dur, dar vă recomand să arătați filmările copiilor voștri sau altor membri ai familiei care nu înțeleg de ce e important să fim asigurați în mașină. Nicholas se pune singur acum în scaun și sunt pregătită să-i reamintesc de acest experiment atunci când va uita și va proceda altfel. De ce? Conform informațiilor primite de la Poliția Română și Petrom: În 2021, 2159 de copii au fost victime pe şoselele din România. Asigurarea corectă, la fiecare drum, este cea mai bună șansă în caz de impact, iar riscurile să păţească ceva scad vertiginos. 👉🏻 Cum îți asiguri copilul? Sistemele de siguranță și dispozitivele de fixare, precum scoica de protecție, scaunul auto și înălțătorul, îl protejează pe cel mic atunci când călătoriți împreună. Acestea sunt obligatorii din prima zi de viață până când copilul ajunge la înălțimea de 1,35 m 👉🏻 Cum alegi corect un dispozitiv de protecție? 🤍 să fie potrivit cu vârsta, înălțimea sau greutatea copilului tău 🤍 să fie potrivit pentru mașina ta, în funcție de sistemul de prindere 🤍 să fie certificat în urma unui test de impact independent (ADAC, OAMTC, Plus, NHSA, Which, RACE) ⚠️ asigură-l pe cel mic corect, conform nevoilor lui ⚠️ nu ține niciodată copilul în brațe atunci când mergeți cu mașina ⚠️ poartă întotdeauna centura de siguranță ⚠️ fii un model pentru copilul tău: acționează cum ai vrea să acționeze el!

Bananele sunt foarte bogate în carbohidrați. Astfel, nu te vei simți slăbită, iar corpul tău va primi o cantitate suficientă de energie. Sunt totodată foarte bune de fibre reducând șansele de probleme gastro-intestinale. Conținutul ridicat de potasiu din banane contribuie și la funcționarea inimii.

Broccoli

Broccoli ajută la producerea de enzime. Acestea, la rândul lor, ajută la protejarea vaselor de sânge ale inimii și la reducerea moleculelor care dăunează inimii.  Este un aliment foarte bun pentru sănătatea ochilor și are potențialul de a elimina orice urme de poluanți din aer din corpul tău.

Caisele uscate

Fiind o extraordinară sursă de fibre, caisele uscate îmbunătățesc sistemul digestiv. Totodată conțin potasiu și fier,  prevenind astfel problemele arteriale și anemia în timpul sarcinii. Proprietățile lor antioxidante sunt foarte importante pentru creșterea corectă a celulelor și funcționarea eficientă a sistemului imunitar.

Cartofii dulci

Cartofii dulci conțin o cantitate mare de beta-caroten. Acest antioxidant ajută la protejarea împotriva astmului și a bolilor de inimă și poate întârzia îmbătrânirea. Fibrele din cartofii dulci  vor ține sub control nivelurile de glucoză și vor ajuta la buna funcționare a intestinelor și a digestiei.

Cereale integrale

Cerealele integrale conțin fibre care ajută la buna funcționare a intestinelor și se numără printre cele mai importante alimente pe care le poți mânca în timpul sarcinii. Consumul de cereale integrale va reduce nivelul de colesterol din sânge și va diminua riscul de boli cardiace, obezitate și chiar diabet. Conțin vitaminele B precum niacinul, tiamina și riboflavina, care ajută organismul să consume proteina și să elibereze energie.  Fierul prezent în cerealele integrale va ajuta la transportarea oxigenului în sânge, iar magneziul ajută la construirea oaselor și la eliberarea energiei din mușchi. Seleniul găsit în cerealele integrale menține sistemul imunitar sănătos

Fasolea

Fasolea conține antioxidanți precum beta-carotenul și vitamina A. În plus, conține și mineralul numit mangan care ajută direct sănătatea inimii. Acizii grași omega-3 din fasole sunt și ei foarte buni pentru inima ta. Carotenoidul și flavonoidul din fasole prezintă beneficii antiinflamatorii.

Fructele de pădure

Fructele de pădure sunt o sursă excelentă de carbohidrați, vitamina C și fibre. Carbohidrații îți vor oferi suficientă energie pentru a te ajuta să rămâi cât mai activă în timpul sarcinii, conținutul de fibre va ajuta sistemul intestinal, iar pigmenții de culoare găsiți în fructele de pădure, cum ar fi albastru, roșu și purpuriu, sunt antioxidanți puternici. Acestea ajută la reducerea riscului de apariție a anumitor forme de cancer, la îmbunătățirea stării de sănătate a tractului urinar, la îmbătrânirea sănătoasă și la sprijinirea funcției de memorie.

Iaurt

Iaurtul conține bacterii bune, cunoscute sub numele de probiotice. Acestea te pot ajuta cu sistemul imunitar și să îmbunătățești sănătatea tractului digestiv. Conține  proteine animale, calciu, potasiu, vitaminele B12 și B2 și magneziu.

Ouăle

Vitamina A din ouă este bună pentru sistemul imunitar și pentru ochi. Vitamina B2 din ouă ajută metabolismul și este benefică pentru sistemul imunitar, sistemul nervos și celulele roșii din sânge. Vitamina E este bună pentru sistemul  nervos și menține mușchii sănătoși. Acidul folic din ouă ajută la formarea sângelui și țesutului în timpul sarcinii. Biotina găsită în ouă este foarte bună pentru sistemul imunitar. Vitamina D prezentă în ouă păstrează oasele sănătoase și ajută organismul să absoarbă calciul.

Nu e necesar să consumi toate aceste alimente în fiecare zi, mai ales că multe dintre ele au proprietăți asemănătoare. Ai putea totuși să le alternezi și să le combini în moduri cât mai inventive pentru a te bucura pe deplin de beneficiile lor pe toată perioada sarcinii.

Încearcă să introduci în alimentația ta cât mai multe alimente benefice și nu uita că deși nu mănânci pentru doi, mănânci pentru binele amândurora.


Hai cu mine pe:

Facebook: https://www.facebook.com/ela.craciun/
Instagram: https://www.instagram.com/elacraciun/
YouTube: https://www.youtube.com/elacraciun


Acest site folosește cookies. Continuarea navigării pe site reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile.