Motivul pentru care NU SLĂBEȘTI, deși ești la REGIM

Dacă faci sport și mănânci sănătos și tot nu pierzi în greutate, motivul ar putea fi un hormon pe care toți îl producem – cortizolul. Acesta ne face să reacționăm în fața pericolului, fiind produs atunci când suntem constant stresați. Problemele cauzate de nivelurile excesiv de ridicate de cortizol sunt grupate în sindromul numit Cushing. Printre acestea se numără distrugerea mușchilor și efectele negative asupra metabolismului – unul dintre ele fiind grăsimea abdominală.

Simptome unui nivel ridicat de cortizol:

-dispoziție schimbătoare: furie, anxietate, depresie
-oboseală permanentă chiar dacă nu faci nimic
-dureri de cap
-palpitații sau/și hipertensiune
-poftă de mâncare prea multă sau prea puțină
-creștere în greutate fără o explicație aparentă
-probleme digestive
-urinare frecventă, diaree, constipație
-probleme cu somnul
-pierderi de memorie
-apărare diminuată
-păr facial și riduri
-față umflată, grăsime pe gât

Cum să îl reduci:

1. Alimente de evitat:
Cofeina, alcoolul, alimentele ce conțin zahăr, îndulcitorii, potasiul în exces

2. Alimente de consumat

FOLLOW ME

3 lecții despre sustenabilitate pe care le-am luat cu mine și în 2023 👆🏻  Anul trecut am fost implicată într-un proiect care mi-a plăcut extrem de mult din toate punctele de vedere: #FaptePentruUnViitorMaiBun by @lidlromania.  Având 3 copii cu vârste atât de diferite, nu aveam cum să nu observ cât de mult evoluează lucrurile în tot ceea ce ține de creșterea lor de la un copil la altul.  Dacă în 2006, când am devenit mamă pentru prima oară, preocuparea pentru mediu era extrem de puțin abordată, în 2018, când s-a născut Nicholas, lucrurile stăteau complet diferit. Între timp, Alesia avea și ea deja 6 ani și era deja mica noastră ecologistă pentru că școala ei pune foarte mult accent pe subiectele ce țin de protejarea Planetei. 🌎  În prezent, avem la îndemână foarte multă informație despre sustenabilitate, dar și foarte multe modalități prin care să reușim ca prin obiceiurile noastre de zi cu zi să lăsăm o amprentă cât mai puțin dăunătoare în urma noastră.  Cele mai simple lucruri pe care le putem face începând de azi:  🌿 să consumăm mai multe produse de la producători locali
🌿 să evităm cât mai mult risipa alimentară
🌿 să ne îndreptăm mai mult atenția către alimentele BIO, crescute cu etică și respect pentru mediul înconjurător  Lumea din jurul nostru este într-o continuă schimbare și îmi doresc ca eu să fiu de partea bună a baricadei. Le datorez asta copiilor mei, pentru un viitor mai bun!  Tu ce #FaptePentruUnViitor mai bun ți-ai propus să faci?
3 lecții despre sustenabilitate pe care le-am luat cu mine și în 2023 👆🏻 Anul trecut am fost implicată într-un proiect care mi-a plăcut extrem de mult din toate punctele de vedere: #FaptePentruUnViitorMaiBun by @lidlromania. Având 3 copii cu vârste atât de diferite, nu aveam cum să nu observ cât de mult evoluează lucrurile în tot ceea ce ține de creșterea lor de la un copil la altul. Dacă în 2006, când am devenit mamă pentru prima oară, preocuparea pentru mediu era extrem de puțin abordată, în 2018, când s-a născut Nicholas, lucrurile stăteau complet diferit. Între timp, Alesia avea și ea deja 6 ani și era deja mica noastră ecologistă pentru că școala ei pune foarte mult accent pe subiectele ce țin de protejarea Planetei. 🌎 În prezent, avem la îndemână foarte multă informație despre sustenabilitate, dar și foarte multe modalități prin care să reușim ca prin obiceiurile noastre de zi cu zi să lăsăm o amprentă cât mai puțin dăunătoare în urma noastră. Cele mai simple lucruri pe care le putem face începând de azi: 🌿 să consumăm mai multe produse de la producători locali 🌿 să evităm cât mai mult risipa alimentară 🌿 să ne îndreptăm mai mult atenția către alimentele BIO, crescute cu etică și respect pentru mediul înconjurător Lumea din jurul nostru este într-o continuă schimbare și îmi doresc ca eu să fiu de partea bună a baricadei. Le datorez asta copiilor mei, pentru un viitor mai bun! Tu ce #FaptePentruUnViitor mai bun ți-ai propus să faci?
  • Cele bogate în fosfatidil, precum macroul, herringul, țiparul.
  • Alimente bogate în fenilalannină ca ouăle, pui, orezul brun, broccoli, dovleac, anghinare.
  • Alimente bogate în triptofan, cum ar fi orezul brun, soia, semințe oleaginoase, carne, ouă, lapte și derivați.
  • Alimente bogate în vitamina B5: migdale, late, somon, grâu, fulgi de ovăz.
    Altele:fasole, cereale integrale, semințe de floarea-soarelui.

3. Mănâncă la intervale regulate de timp. E bine să mânânci de 5 ori pe zi, în porții moderate. Nu sări peste mese, deoarece asta produce cortizol.

4. Fă exerciții. Antrenează-te de 3 ori pe săptămână, dar nu mai mult de 50 de minute, fiindcă prea multe exerciții crește cortizolul. Nu te antrena 7 zile la rând, odihnește-te o dată la 2-3 zile.

5. Dormi bine. E important să dormi între 8 și 10 ore pentru ca nivelul e cortizol să scadă și corpul să-și revină.

6. Relaxează-te. Caută niște tehnici de meditație.

7. Evită orice stimulente. Nu bea băuturi energizante, cofeină sau alcool.

8. Ia suplimente anti-stres: vitamina C, vitamina B5, acid foloc, vitamina A, zinc, ginseng, crom, magneziu, calciu, mușețel, ovăz.

9. Bea multă apă. Hidratează-te bine în fiecare zi și obișnuiește-te să bei un pahar de apă dimineața pe stomacul gol și încă unul înante să mergi la culcare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării pe site reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile.